Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under september 2009

Av Julia - 30 september 2009 19:11


Hallo - tittut  


...himmel, vart har sommaren tagit vägen??? Nyss var det maj, sen midsommar och nu är det oktober imorrn. Så fort tiden har gått.

Det har varit en händelserik sommar. Jag kan och orkar mycket mer än jag gjorde för ett år sedan. Jag märker väl inte så mycket skillnaden eftersom jag inte tänker på det, men idag satt jag faktiskt och funderade en stund på det.


För ett år sen hade jag ingen tanke på att stå och woka kinamat (som jag älskar) eller stå och steka pannkakor.

För ett år sedan sköljde jag av disken, idag står jag och diskar och använder båda händerna.

För ett år sedan kunde jag inte använda min vänstra hand till annat än möjligen stödja lite med den, inte hålla i saker som jag klarar idag.

Jag kunde definitivt inte hyvla en ostskiva, det är omöjligt med en hand! Idag klarar jag det också.


Jag ska nog vara tacksam att min stroke inte skadade mig mer än den gjorde. Jag är ovanlig eftersom jag inte fick några mentala skador alls som de flesta strokepatienter får i någon form.

 

Min dröm om att slippa rullstolen inomhus, är fortfarande bara en dröm, men ibland blir drömmar till verklighet!

 

Ha en mysig onsdagskväll vänner.


    /Julia

Av Julia - 30 september 2009 11:50


Onsdag bergådalbana  


...bara två dagar kvar till fredag  . Jag gillar onsdagar, när onsdagen väl kommer är det bara lite kvar av arbetsveckan. Härligt.


Tack snälla Vivi för dina gulliga ord i min gästbok. Du är den första som har skrivit i den! Jätteroligt! Fast egentligen varför behövs en gästbok i en blogg? Det finns ju andra möjligheter att lämna en kommentar till det jag skriver, men om man bara vill lämna några allmäna ord, är den bra!


Snart är det tid attt få i sig lite mat. Jag tror att det blir en omelett och en skiva rostad bröd till. Återkommer efter en:


Lazy afternoon    /Julia

Av Julia - 30 september 2009 07:45


Tiiidigt  


...inatt har jag sovit gott. Efter midnatt i alla fall. Då var jag uppe och fick ta en värktablett, det händer inte ofta att jag tar nåt smärtstillande på natten, men jag hade ont och provade om den skulle göra nån skillnad. Det gjorde det. Jag hade nästan inte ont när jag vaknade, var bara lite stel.

Mina morgon övningar har jag gjort och mer träning blir det efter frukost.


Morrn m brödrost/Julia    /Julia

Av Julia - 29 september 2009 19:08


Välkommen-nalle  


...äntligen är det kväll. Det ska bli skönt att komma i säng. Jag har inte vilat nåt idag (heller), jag sov så dåligt natten till idag,  så jag ville inte riskera att vara pigg till läggdags. Så nu är jag ordentligt trött och förhoppningvis kommer att sova som ett barn.

Först ska jag besöka mina vänners bloggar och se om dom har gjort nåt kul! Efter det ska vi soova så gott hoppas jag.

Sov så gott ni också, när det blir dags för er!


Nattinatt    /Julia

Av Julia - 29 september 2009 15:55


Teatime  


...hon finner. Jag visste att jag hade spelat in Den tatuerade änkan med Mona Malm när den sändes för lääänge sedan på SVT 2  och idag hittade jag den äntligen. Kul och den kopieras till DVD just nu. Den är riktigt bra och flera av mina favoriter spelar i den Jan Malmsjö, Ingvar Hirdwall och Sven Wolter bland andra.


Jag mår bättre nu när jag har gjort mina nya övningar. Skönt, men visst känns det i musklerna fortfarande.


Ja visst ja! Jag har skapat en Gästbok, behöver man den egentligen, ni är ju så duktiga att skriva kommentarer. Sluta inte! Men om ni vill kan ni ju lämna en hälsning där också.


Ha en mysig eftermiddag vänner, jag återkommer mot kvällskvisten!    /Julia

Av Julia - 29 september 2009 11:53


Tisdag  


...halv storm ute Rynkar på näsan, inte ett dugg kul. Termometer har segat sig upp till 9,2 grader. I morse när jag första gången tittade på den, visade den bar 2,9. Brrrr... Solen skiner i alla fall, men blåsten tar bort mycket av njutningen utomhus. Jag tänker inte gå ut, möjligen en tur till verandan, men jag har fortfarande ont så det blir nog att vara inne idag. När man inte kan röra på sig som vanligt känns det kallare än det egentligen än. Liksom när det blåser.


Jag ska göra det enkelt för mig till lunch, bara yoghurt, flingor och en rågkuse med ost. Jag orkar inte stå och laga nån mat.


Nice day, blårosor  

 /Julia

Av Julia - 29 september 2009 08:20


Morrn m katt  


...eller? Idag var det inte roligt att vakna alls. Jag tog nog i för mycket igår, sovit dåligt och vaknade flera gånger. Så jag är rätt så trött och har duktigt ont idag, träningsvärk helt enkelt.

Morgongymnastiken gick inget vidare heller, många rörelser gjorde för ont att utföra. Jag får ta det försiktigt och kanske inte stå och gå så mycket jag försöker annars. Äsch, det går ju över på ett par dagar. Jag ska peta i mig en värktablett, jag brukar försöka undvika dem om jag kan. Tar dem bara om det är absolut nödvändigt.


Men först fukost.


Morrn m brödrost    /Julia

Av Julia - 28 september 2009 18:41


Blommig måndag  


...oj, så trött jag är. Det märks att jag har gjort mycket idag. Tränat mer än jag brukar (tror jag), Stått och lagat kinamat. Det var första gången sen jag blev sjuk. Jag använde djupfrysta wokgrönsaker, så jag slapp att strimla grönsakerna själv. Men det var jobbigt att stå och röra i woken. Huvudsaken är ju att det blev jättegott. Jag hade lite kycklingfilé kvar som jag blandade i. Mums!


Idag kommer jag att sova tidigt och förmodligen somna så fort jag lägger mig. Än måste jag vara uppe ett tag till. Mina kvällstabletter ska jag äta vid 8-tiden, men jag startar med att ta en dusch om en liten stund. Det tar ju bra mycket längre tid för mig nu, än när jag var frisk. Jag måste vara extra försiktig i duschen på grund av halkrisken, även om jag har en jättebra duschmatta både i duschkabinen och utanför. Så ingen jäkt, utan jag tar god tid på mig.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards