Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under september 2009

Av Julia - 12 september 2009 19:22



Hund å katt läser bok  


...mer idag, inte maken heller så vi tar med oss en film och tittar på den i sängen. Valet föll på Flickan ovanpå DVD nr 2 i Merilyn Monroe samlingen. Efter filmen blir det sova, sova och sova. Lika bra att redan nu säga:


 Ninisnattinatt    /Julia

Av Julia - 12 september 2009 17:53


  


...fantastisk hemlagad pytt i panna är vi proppmätta! Den bliv jättegod. Vi råstekte potatis och lök och hade i tärningar av kött,  kycklingfilé och lite kryddig korv. Till det stekt ägg och rödbetor. Mums.


Vi väntar med efterrätten, som idag blir chokladglass med varm hallonsås gjord av egna hallon.


På TVn visas friidrott från Grekland.


Äntligen har vi fått klartecken för rampen och maken har börjat med att dela av verandan. Bilder kommer, har är fantastiskt duktig. Nästa helg kommer han att byta ut det gamla nätet på framsidan mot nytt. Den måste fästas i den nya stolpen. Äsch det är så svårt att förklara. Ni får se bilder allt efter som.


Men nu är det vila resten av helgen för honom!


   /Julia

Av Julia - 12 september 2009 14:07


Lördag  


...vid pumpen Skrattande.


Gott och friskt med rinnande vatten!

  

 

Nettis!

Du kan hitta reservdelar till ditt fontän här, hoppas att dom har just det som fattas för dig. Kika och se!


Lördagsnalle - blå    /Julia 

Av Julia - 12 september 2009 12:30

...hoppas ni kan se, det vart lite mörkare än jag trodden, men det kommer fler senare


Vattenfontän!

  

Det är vanliga torrisar i skålen längst fram.


Upp till bevis att även Smulan ligger i igloon!

  

Äntligen lyckades jag fånga damen på bild!

Av Julia - 12 september 2009 11:26


blå lördag  


...tillbaka och hunnit till och med äta lunch! Det var ovanligt mycket folk i affären. Det är tydligen fler och fler som vill få sina inköp överstökat tidigt på lördagsmorgonen. Föraren som hämtade oss var söt när han påpekade att det bara var mataffären som hade öppet så tidigt (½9). Allt annat var stängt, men vi sa att det var bara mataffären som intresserade oss.


Vi var hemma igen 10:30. Toppen.


Husse monterade ihop vår nyinköpta vattenfontän åt Smulan och Amanda. De är nyfikna, men lite skeptiska än så länge. Det som jag var lite rädd för att den skulle plaska. Jag blir så kissnödig Skäms av att höra rinnande vatten! Men den låter nästan inget alls! Bra.

Den ska bara fyllas en gång i veckan, men jag kan hantera den om det skulle behövas. Jag vet ju inte hur stor del av vattnet dunstar bort under 1 veckas användning. Maken ska se till att den är ok innan han åker ifrån oss imorrn.

Återkommer strax med bilder.


Purrfect day    /Julia


Av Julia - 12 september 2009 07:08


Morrn 2 koppar  


...till en solig, men kylig lördag. Det är varmare än igår så här dags, då var det bara runt 4 grader, idag är det i alla fall 7,6. Det blir säkert en fin dag.


Nu är det bäst att få i oss lite frukost, vi ska åka och handla. Färdtjänsten kommer 08:15. Det blir en snabbis till mataffären och tillbaka. Vi är säkert hemma långt före kl 11.

Jag tycker om att vara i affärn tidigt, då är det inte så mycket folk. När de börjar komma vid 10-tiden är vi på väg tillbaka hem. Skönt att slippa trängas! Återkommer.


Morrn brödrost å hjärtebröd    /Julia

Av Julia - 11 september 2009 19:00


Lördags ljus  


...ätit middag, tänk att allt smakar mycket godare när man är två. Han hade vattenfontänen med sig, men den får vänta till imorrn. Bilder kommer när vi har fått den att fungera. 

Han hade en filmbox med sig

  

Och vi tänkte se I hetaste laget ikväll!


Sedan ska vi sova alla fyra i vår stora säng. Det brukar ta en stund för våra små att komma till ro, eftersom det är inte lika mycket plats där när husse är hos oss. Men dom vill också ha husse i sängen precis lika mycket (nåja) som jag.


Natti m två katter   /Julia

Av Julia - 11 september 2009 16:28


Afternoon rosa rosor  


...bara en timme kvar innan maken dyker upp efter sin första arbetsvecka efter semestern. Härligt.


Han har jamisarnas vattenfontän med sig, det är spännande och se om dom gillar den. Dessutom har han 2 filmer med sig, undrar vilka? Det var så länge sen jag beställde dem så jag minns knappt vilka det var. Troligen är det en box med tre filmer med Marilyn Monroe, hoppas det. Det kan ju också vara en med tre komedier, men jag har glömt vilka tyvärr. Jag får min nyfikenhet stillad om en timme!


Fönster weekend   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards