Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 24 september 2009

Av Julia - 24 september 2009 20:39

...har varit ganska lång och det är dag att ta en välbehövlig dusch. Min sköna säng väntar på mig, liksom mina gosbollar.


På kudde    /Julia

Av Julia - 24 september 2009 18:02


Välkommen-nalle  


...lyssna på bok eller se om gamla filmer är att jag kan lösa korsord under tiden. Det gör jag oftast vid såna tillfällen. Eller som nu, spelar kort. Jag gillar speciellt att spela canasta. Det spelades i mitt föräldrarhem när jag var barn. På fredagskvällar spelade oftast min mamma och pappa med ett annat par. Jag lärde mig att spela och vi spelade tämligen regelbundet även när jag blev vuxen. Dessvärre tycker inte maken om att spela kort Rynkar på näsan, men jag har några varianter som  PC-spel, så jag spelar mot datorn (och vinner oftast!). Upptagen???   Nu är jag lika upptagen med att spela som kissen på bilden *fniss*


    /Julia



Av Julia - 24 september 2009 15:04


Ca-twelkome  


...dragit förbi och solen skiner igen. Temperaturen har stigit och det har mitt humör också. Visst blir man gladare när solen skiner!

Jag har hittat fler filmer som är värda att rädda och spela över på DVD från gamla VHS-band. Det är otroligt hur mycket vi har samlat på oss under nästan 30 år.

Vår nya kombi DVD-Videokombi    har fått jobba hårt sen vi köpte den. Det var mycket väl investerade pengar. Lika bra att fortsätta med mitt senaste fynd. Miss Marple (Geraldine McEwans) löser mordmysterier på anrika Bertram's Hotel i London.


Torsdag - regnbågsfärgar    /Julia

Av Julia - 24 september 2009 12:44


Torsdagskatt  


...värken har gått över, men inte stelheten. Jag ska nog inte överdriva träningen för då får jag bara träningsvärk imorrn.

Gulliga Vivi frågade vad dette kunde bero på... jag vet inte, men det går upp och ner, jag är inne i en period då jag inte är på topp helt enkelt. Känner mig tröttare än vanligt, jag har nog en infektion i kroppen. Jag är lite snorig Rynkar på näsan

Det kan vara väderomslaget också. Just nu vräker regnet ner Ösregn    och det är svalt, bara 13,1 grader. Regnet smattrar mor taket och det bublar i stuprören. Ganska mysigt egentligen.

Jag har till och med satt på en gammal deckare, Liket i Biblioteket med Geraldine McEwan i rollen som Miss Marple. Det var länge sen jag såg den.


Nalletorsdag    /Julia

Av Julia - 24 september 2009 07:43


Morrn m regn och sol  


...idag var det inte roligt att vakna. Jag har ont, är jättestel och på rätt dåligt humör. Först trodde jag att det berodde på min blodsockernivå, men den är normal. Nu ska jag äta lite och sedan träna igenom kroppen för att bli av med steheten, förhoppningsvis. Humöret stiger säkert efter thé och macka.

Återkommer.


Morrn m brödrost/Julia    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards