Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Julia - 2 september 2009 20:22

...önska alla mina bloggvänner en riktigt god natt och:

/Julia

Av Julia - 2 september 2009 18:06

...bara orkar. Det måste finnas massor med bilder på oss i soffan.

Lika bra att gömma sig lite å låta Smulan synas mest!


  /Amanda

Av Julia - 2 september 2009 15:06

Lånat från WikipediA om Piglördag:


Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio? Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.


  /Julia


Av Julia - 2 september 2009 14:59



..har blivit riktigt fint på eftermiddan. Termometern visar 20,8 grader och solen skiner för fullt. Jag ska faktiskt ut och sätta mig på verandan med en bok en stund. Passa på medan det är soligt och nästan vindstilla. Katterna gör mig säkert sällskap där ute. Återkommer.


 /Julia

Av Julia - 2 september 2009 11:41



Heter det så fortfarande?

Halva veckan har nästan gått i alla fall. Jag gillar onsdagar. Då har vi bara en ensam dag kvar innan maken dyker upp igen. 


Strax dags för lunch. Idag blir det mild yoghurt med flingor och en rågkuse med ost. Gott.


 /Julia

Av Julia - 2 september 2009 07:40



...det är redan onsdag, dagarna går fort! Regnet öser ner hos mig just nu, men det är varmt 15,6 grader visar min termometer i gavelfönstret.


Vi har sovit gott. Kroppen känns stelt, som igår, men jag hade ingen kramp inatt i alla fall. Skönt. Jag känner lite av gårdagens övningar och har lite träningsvärk. Det är en positiv värk ändå och går över med mer träning.

Det är bara att kavla upp ärmarna och kämpa vidare.

Fler har frågat om jag har trygghetslarm, ja det har jag om jag skulle ramla. Men det har bara hänt en gång förra året att jag behövde trycka på knappen.

Jag larmar dock en gång i månaden (en bestämmd dag och tid) för att vara säker på att allt fungerar som det ska och de är lika glada och mycket gulliga varje gång. Självklart talar jag om genast att det bara är ett prov och jag inte behöver deras hjälp. Om jag glömmer det nån månad (vilket händer då och då) så hör dom av sig för att kolla att larmet fungerar.

Jag är glad att den finns och jag har möjlighet att få hjälp vid fall. Men jag är otroligt försiktig när jag står på benen och tar en promenad inomhus.


Nettis!

Kul att du har en och katterna gillar den! Jag tror att Smulan och Amanda också uppskattar det rinnande vattnet.

Du kan få reservdelar här till vattenfontänen om du skulle behöva!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards