Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under oktober 2009

Av Julia - 31 oktober 2009 20:25

...nu är vi trötta. Natti, natti... sov så gott!

Natti m två katter  

/Julia

Av Julia - 31 oktober 2009 17:35


  


...ätit stans godaste kalops! Den blev smarrig! Kötter så mört att jag kunde enkelt skära bitarna med gaffeln utan problem. Jag fick mycket berömm av maken, inte minst för att jag gjorde maten helt själv idag. Det kändes toppen.


Gunilla!

Vi har äntligen gjort kladdkakan för  micron som jag fick recept på. Den är himmelsk med lite glass! Fort går det också. 6 minuter i micron! toppen. Vi åt den liiite ljummen med glass. MUMS...

 

Nu ska vi roa oss med några avsnitt av:

Navy CSI

  

Med Mark Harmon i huvudrollen.


Ha en jättetrevlig (Halloween) kväll.

  

/Julia

 

PS

 

  

 

  

DS

 

Av Julia - 31 oktober 2009 12:28


  


...och JAG har fixat den aldeles själv!!! Det ska bli skånsk kalops, mums. Jag har skalat löken och mörötterna själv, stekt/brynt grytbitarna. DET är stort för min trasiga vänstra hand, bara att hålla fast det som ska skalas är inte så lätt... och sen att stå länge och röra runt i stekpannan är jobbigt... pust...

När det var dags att flytta grytan till plattan fick maken hjälpa till lite, för järngrytan är tung! Men kalops och köttgrytor blir godast i järngrytan.

Nu puttrar den, det får den göra i 2-3 timmar. Märgpipa behöver lååång koktid. Gissa om jag är stolt över mig själv!


Maken är ute och fortsätter med byggeriet. Det är inte så lätt när man inte är van att bygga. Han är noggrann och vill få den perfekt. Det tar ju några helger till, innan jag får prova rampen.


Nu ska jag faktiskt koppla av med

Harry Potter och fången på Azkaban

  

Den tredje filmen om Harry Potter


   /Julia

Av Julia - 31 oktober 2009 07:34


  


...det är höstgrått och kyligt. Temperaturen ligger på +1,3 grader bara. Som vanligt är det bara jag och jamisarna som är uppe så här tidigt. Amanda kikar på pippisar i fönstret, Smulan sover i soffan. Husse ligger kvar i sängen och får sova ostört. Jag smyger ju upp när han är här och rör mig tyst för att låta honom sova färdigt.

Jag har sovit jättegott, som vanligt när han är här, men tyvärr är jag lika stel när jag vaknar som alltid. Morgongymnastiken får vänta lite, en hel del av dem gör jag i sängen och dom övningarna får vänta till han är uppe, men det gör inget.

Nu skall jag äta lite till mina diabetesmediciner. Jag måste det så blodsockret sjunker för mycket. Morgonens nivå var jättebra (4,4). Återkommer!



 Morrn brödrost å hjärtebröd    /Julia

Av Julia - 30 oktober 2009 19:21

Jag fick ett jättebra förslag av Aamor och hans matte, nyss. I en kommentar till mitt förra inlägg. 1000-tack för den! 


"f" eftersom jag alltid godkänner kommentarer innan den publiceras, kan du skriva din adress där, så skriver jag från mitt mail, självklart utan att publicera din adress!


Hälsningar Julia

Av Julia - 30 oktober 2009 18:06

...kommentar i dag:


Kommentar till Solen...
hej, jag skulle vilja skicka ett privat mail till dig. vad har du för e-mail?

av f Idag kl 17:32 -

Jag sätter inte ut min mailadress på så lösa grunder! Inte äns en avsändatre, bloggadress eller nåt. Hör av dig igen så får vi "prata" om det!


Hurra! Nu är han här, min kärlek. Vi ska äta pizza och efteråt ska vi se:

 

Veckans Poirot

  

Klurigheterna är

Begravningar är farliga

Drömmen

och

Damen med slöjan

Av Julia - 30 oktober 2009 12:29


Fredaskatt  


...skiner och temperaturen har stigit till +7,3 grader i skuggan. Jag satt lite i solen under tiden jag vädrade. Det var mysiga 5 minuter, men jag frös om ryggen lite.


Om en timme kommer programmet som jag dagligen tittar på, förlossningskliniken på 4:an. Det är kul med nya bebisar. Efter det kommer ett programm om en familj med 8 barn, 2 6-åringar och 6 2-åringar. Arma föräldrar. Visst kan det vara roligt med tvillingar och trillingar, men att få 6 barn på en gång - pust...


Ha en trevlig eftermiddag! Det tänker vi ha medan vi inväntar husses ankomst!

Katt i kasse    /Julia

Av Julia - 30 oktober 2009 07:49


Morrn m kattunge på piano  


...till en mulen och kall morgon, termometern har bara orkat till +1,8 grader, än så länge.

Igår hade jag en kvalificerad sk*tdag. Humöret var i jämnhöjd med anklarna, jag kände mig trött och grinig. Det var bara inte läge att göra nåt. Satt och läste, försökte att se lite film, men inget var bra. Jag längtar efter maken så det gör ont!!!


Idag är det äntligen fredag och han kommer som vanligt. Gissa om jag ser fram emot ½6. Humöret är nästan på topp och självklart mår jag mycket bättre. Nu ska jag äta lite frukost.

Théet idag  kommer att smaka sommar, av blommor och frukt (söder blandning eller Söders Höjder som den heter i 08-land). En klar favorit, men jag dricker det sällan till frukost. Till det 2 rostade skivor fullkornsrost med Limecurd (hittade det när vi var och handlade senast) och cheddarost. Återkommer!


Nallefredag    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards