Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

God tisdag på er vänner!

Av Julia - 24 maj 2011 11:15


   



Det är grått och blåsigt idag också, fast der regnar inte just nu. Termometern visar 13,4 grader i alla fall, men det känns kyligt och huset nästan skakar i vindbyarna!


Klart att jag glömde att ta kort igår på min sallad innan jag hade satt i mig nästan allt sammans  


Eftersom jag ska äta lite rårivna morötter idag med, fick det bli  fotograferade.

Kjelle Bus matte ville veta om makapären fungerar så bra som reklamen säger.

 

 Ja det gör den, men den arbetar långsammare än väntat. 

Resultatet blir dock jättebra. Vi köpte den här!

Kanske att den finaste skivskivan borde vara ännu finare, men det är ju en smaksak. Jag hade velat ha jättetunna skivor av gurkan, visst var de tunna, men jag hade velat ha dem ännu tunnare.


Dagens måsten, det vill säga min dagliga träning är avklarad. Jag ska kanske gå omkring lite till om jag känner för det. Jag får se.


Min lunch eller middag blir nog ganska lik gårdagens. Fast varm! Jag ska nog göra en krispig grönsakssoppa med nudlar idag. Soppa är både gott och värmande och jag har grönsaker kvar från igår, lika bra att äta upp dem också.


Jag tycker om de färdiga små och billiga nudelpaketen, fast jag gör oftast soppa på dem med de grönsaker jag har hemma, eller så hamnar de i en wok. Beroende på vad jag känner för och vad jag har hemma för tillfället.


Jag har nog aldrig ätit dem bara som de är. Jag vill alltid ha lite grönsaker i, ibland tar jag kanske lite fisk, skaldju eller kyckling också om det finns.


 /Julia  

 
 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

24 maj 2011 17:14

Matte ska kolla på en såndäringa makapär när hon åker till Ullared nästa gång för där finns visst en NetOnNet butik man kan tassa in i säger hon :)
Min Matte blandar oxå alltid i grönisar i Nudelsoppa :)
Här har det oxå blåst som bare den i dag o en hiskelig regnskur kom det nu i eftermiddags = INGEN prommis idag :(

http://kjellebus.blogspot.com

 
Dui och Deco

Dui och Deco

24 maj 2011 17:39

Matte var också nyfiken på hur mojängen fungerade, fin är den! Soppa verkar vara ett bra val av mat idag ! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

24 maj 2011 19:22

Det verkar som den fungerar utmärkt den där rivaren, så bra.
Matte gillar också såna nudlar men i perioder, äter dom på jobbet då med sallad till, jag säger örk!
Vi har också blåst och regn/hagel.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

24 maj 2011 20:39

Så vackert färgstarka grönsaker är. Man blir ju sugen bara av att se bilderna! Kul att maskinen fungerade bra, fast tunna skivor verkar alltid vara svårt att få till så bra som man vill. Gott med sopa en lite kulen dag. Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards