Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Godmorgon lördag...

Av Julia - 21 maj 2011 07:15




...vaknade tidigt som vanligt. Jag har sovit gott. Det gör jag varje helg då maken är här med oss . Solen skiner och det är nästan 10 grader varmt.


Gårdagskvällen gick som alltid med genomgång av veckans post.


Det var lite extra kul för min nya radio / MP3 spelare hade kommit.


  Den gamla har hackat och stammat länge.


Liksom ett hjälpmedel att riva och skiva saker som jag länge velat ha


Moulinex Freshexpress

Den här kommer jag att få mycket nytta av. Den har 5 olika skiv och riv tillbehör med praktisk förvaring. De är i "nosen" på apparaten.


Nu kan jag riva och skiva grönsaker och ost precis som jag vill. Tänk att jag slipper riva morötter och andra rotfrukter för hand till sallad och annat. Härligt!

Liksom att förvandla torrt bröd till brödsmulor. Dem hade maken med sig hem för att riva förut. Ströbröd är alltid bra att ha, att panera med, använda i bakformar och det behövs till gratänger.

Lika bra att göra som alltid och fixa det själv. En typiskt onödig utgift att behöva köpt ströbröd när det finns gammalt och torrt bröd hemma och ingen ankdamm i närheten att ge gammalt bröd till pippisarna.


Annars var fredagens underhållning som vanligt också

den avnjöts i sällskap med

Kommissarie Barnaby och hans medarbetare i Midsommer.


Nu är det bara 3 DVD-er kvar att köpa och se. Dessa avsnitt har jag dock sett tidigare på SVT-Play. SVT har ju visat dem tidigt i höstas om jag minns rätt.

Jag vet att när de gick på TV började dom 21:00 och jag visste att jag inte orkade se dem, då de sändes så jag valde att se avsnitten på datorn istället på en tid som jag valde själv. 


Min elrullstol har fått ladda under natten. Jag riskerar inte att den blir strömlös under våra äventyr idag. Det har jag alldrig blivit tidigare heller och det är bra att ha batterierna fulladdade när jag ska ut. Då vet jag att jag slipper problem.


Nu ska jag äta lite, jag tjuvstartar oftast på helgerna. Maken kan sova minst en timme till.


Ha en härlig lördag!


 /Julia  

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

21 maj 2011 08:42

Riv och skivsaken var snygg, hoppas att den är riktigt bra också! Hoppas också att ni får ett trevligt besök i stan och att du mår bra efteråt. Nosbuffar

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

21 maj 2011 09:24

Riva för hand känns så krångligt så fort det blir större mängder. Då passar nog din kvarnmojäng bra. Mycket spännande och efterlängat som kommit med posten den här veckan. Skönt att vädret verkar bli så bra idag för här ska nog också "utflyktas". Ha så trevligt på shoppingen (och hoppas att det inte gör ont senare)! Kram/Stationskattsmatte.

http://stationskatterna.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

21 maj 2011 11:06

Det var några bra saker och rivaren var riktigt snygg. Skönt att slippa göra det för hand och riva bort knogarna.
Ha nu en bra handledag!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards