Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juni 2009

Av Julia - 30 juni 2009 16:46


 


...och vissa har tydligen fått värmeslag. Jag trodde att jag skulle slippa mer rappakalja av denna anonyma man (han kan inte hittas här på bloggagratis). Detta är det senaste han inte står för.


Kommentar till Varmt...
Den finns en skum strippklubb inne i stan, som heter Konrads Konfekt, där finns det massa skumma typer. Jag råkar känna en kille som vet massor. Vi borde snacka med honom. Han burkar hänga på den klubben. Han går alltid klädd i en svart rock och svart hatt. dessutom har han ett ärr i form av en havsörn, i pannan. En del säger att han stridigt mot den onda ornitologen och han fick detta ärr inbränt i pannan som straff. Andra säger att det är ett födelsemärke som symbol för en välsignelse av Havsörnsguden Conny.

av Ulf Dahlquist den 30 juni 2009 kl 14:44 -


Jag hoppas att han verkligen lägger av med att skriva en massa smörja.  


Jag undrar vad detta kommentar har med mitt inlägg om värmeböljan och isbitar i katternas vattenskål att göra??? 


/Julia

Av Julia - 30 juni 2009 12:14


 


...men lite molnigt och med sköna vindar. Det känns svalare även om det inte är det.


Mina fyrbenta ligger och   sover gott. Dom orkar lika lite som matte i hettan.   

Lunchen blev mycket enkel... lite isbergsallad med lök och körbärstomater och en hård ostmacka till och ett stort glas bubblande isvatten med 2 citronskivor... härligt läskande.


Ett tips till djurägare: lägg gärna nån isbit i vattenskålen, den håller vattnet fräschare, mina älskar det kalla vattnet. Det händer dock att dom pillar ut isbiten... den är urskojsigt att jaga över golvet. Men det gör inte så mycket, jag torkar gärna upp det lilla vattnet som blir.


 /Julia

Av Julia - 30 juni 2009 07:11



...klockan är bara drygt 7 och nästan 20 grader, men tack vare vidöppet nätfönster under natten sov vi jättegott i nattens svalka.


Dagens agenda är tämligen blank, min dagliga träning och ett telefonsamtal finns på "måste-listan" .


Ikväll ser jag fram emot avsnitt 2 av Morden i Midsomer.

DS Ben Jones och DCI Tom Barnaby


En klar favorit. Vi tycker mycket om Engelska deckare överlag.

Andra favoriter är kommisarie Tommy Lynley med vapendragaren Barbara Havers. En gammal "stöt" Frost minns vi med glädje. Men det finns många andra också.


Men allra först frukost. Idag väljer jag nog ICA's nya lösthé med skogsbär. Den finns att köpa i färdig förpackning och borde finnas i de flesta av deras butiker.


 /Julia

Av Julia - 29 juni 2009 16:54



...blev det inte mycket gjort i hettan, utom det allra viktigaste.


Jag kontaktade sjukgymnasten om att få byta hjulen på rullstolen till helgjutna hjul som tydligen finns till vissa sorter. Hoppas att det finns till min med... eller att jag får byta rullstol.

Hon skulle återkomma om detta senare, när hon har fått svar från hjälpmedelscentralen.


Amanda trivs i sin igloo, just nu ligger hon i den och slumrar. Dom orkar inte heller göra mycket i värmen.


Vi får se senare, när solen är bakom skogen om det blir svalare. Ha det så bra bloggvänner.


 /Julia

Av Julia - 29 juni 2009 07:18



...världen. Återigen strålande solsken och klarblå himmel.

 

Temperaturen är på sköna 19 grader ute, inomhus har jag 21 grader.

Jag passade på att vädra igenom huset ordentligt i svalkan. Jätteskönt.


Katterna gillar också nattens skönare temperatur. Det märks tydligt på dom att värmen tar och dom blir aktivare nattetid och tidig morgon.

Vi hade en bus-stund nu på morgonen och det var svårt att locka in dem från verandan.

Jag stänger den dörren under den värsta hettan under dagen. Jag gör allt jag kan för att behålla svalkan inomhus under dagen.

Det är skönt att temperaturen är lägre inomhus än ute.


Nu är mitt thé färdig, så det dags för frukost  . Jag återkommer senare med vad som händer under dagen. 

 /Julia

Av Julia - 28 juni 2009 20:19


 


...denna hetta. Jag mår inte alls bra i denna värme. Idag har det varit 30,6 grader i skuggan... PUST... och hettan verkar hålla i sig nästa vecka också.

Visst unnar jag alla soldyrkare vackert väder, men längtar efter en AC i vårt lilla hus även om det är svalare inne än ute. Maken har satt in nätfönstret mot verandan, så ett fönster står på vid gavel dygnet runt.

Jätteskönt på morgonen, då fryser man nästan. Temperaturen gån ner innomhus till strax över 20 grader. Toppen.


Som tur är är det svalare i sovrummet, bara runt 24... men jag vill gärna ha runt 18 grader som mest där inne. Så det är lite jobbigt att sova.


Hur jag än bär mig åt så är jag svettig igen strax efter en sval dusch. Nu är det dags att skölja av mig för tredje gången för idag.


Ha en skön kväll alla bloggvänner! Jag önskar er när det är dags: 

 /Julia

Av Julia - 28 juni 2009 08:54




...till fruktutvecklingen på våra favoritträd:

Plommonträdet vid blommning, sorten är OPAL

Och med blivande plommon:


Så här vacker var Päronträdet vid blommning:

Och så här såg det ut igår, det är augustipäron... jättegoda:

Lite suddigt, men dom syns!

 /Julia

Av Julia - 28 juni 2009 06:14



...gjorde succé. Dom älskar den nya igloon. Speciellt Amanda, även om det var Smulan som upptäckte musebusen i den först.

Fast det tog inte långt tid innan Amanda var i full färd med att försöka få loss den.

Hon jobbar hårt, men den eländiga råttskrället sitter fast...


Lika bra att försöka ta sig en tupplur

Bara husse försvinner med den där gräsliga blixtmojängen.

SUCK...


Hon lekte en lång stund och sen sov hon gott i igloon. Det var i den jag fann henne sovande i morse  . Hon var sååå söt.

Det var väl investerade pengar, en toppenbra idé att köpa den.


  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards