Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Godmorgon soliga fredag...

Av Julia - 20 maj 2011 08:51




...det är nästan vindstilla och termometern visar 13,6 grader redan. Det ser lovande ut. Prognosen för helgen är också toppen. Soligt och runt 20 grader varmt! Vi ser fram emot en fin och varm helg.


Vi ska åka iväg och handla lite till imorrn igen. Denna gång är det kattmaten som är det viktigaste på listan. Vi ska kika på vilka sorter av Kungliga Kaninen Granngården har i sitt sortiment. Förhoppningsvis har de +12 som Smulan och Amanda tyckte så mycket om och mådde så bra av. Annars får vi gå till zooaffären en bit bort i samma köpcentrum.


Listan blir kort imorrn. Bara några saker, vi har ju varit iväg flera helger i rad nu och fyllt på  .

Det blir till att köpa det som maken brukar ha med sig på fredagarna. Frukt, bröd och ev grönsaker.

Jag behöver en ny liten burk att ställa besticken i efter disk, den gamla har gått sönder och jag har slängt den. Det ska väl inte vara svårt att få tag på. 

Vi ska även besöka Rusta denna gången. De har också så många kuliga saker i sitt sortiment. 


Färdtjänsten är beställd till 09:30. Vi hade velat åka tidigare, men affärerna vi vill titta i öppnar först kl 10. 

Ska vi bara ha matvaror brukar vi åka ett par timmar tidigare och vara på väg hem vid 10-11 tiden. Det är mycket mindre folk tidigt på morgonen, än framåt dagen. I regel är vi på väg hem när folket kommer!


Idag är det väntans dag, som alla fredagar. Maken kommer som vanligt vid ½6. Vi längtar efter honom alla tre och han längtar lika mycket efter oss.


Ha nu en riktigt fin fredag!


 /Julia  

 
 
Nea theCat

Nea theCat

20 maj 2011 15:33

Låter som en späckad helg. Hoppas ni får det riktigt trevligt.

Nosgos & kram

http://www.neathecat.se

 
Aamor

Aamor

20 maj 2011 16:28

Vad bra att misarna gillade maten och att de mår bra av den.
Kul att komma iväg och shoppa lite och du hittar säkert det som du ska ha.
Härligt att det äntligen är fredag!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

20 maj 2011 16:56

En lagom shoppingrunda och så hem och mysa, det låter som en bra plan för helgen. Håller tassar och tummar att ni hittar de rätta godbitarna till damerna :-)
Visst är det härligt att längta - särskilt när man vet att den man längtar efter snart ska komma.
Ha en solig, rolig och allmänt härlig helg!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

20 maj 2011 17:59

Härlig med sol och värme igen. Hoppa att ni får en trevlig tur till stan och att du inte får ont efter. Ha en skön kväll. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards