Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under mars 2011

Av Julia - 31 mars 2011 18:00



...det var soligt och fint idag också. Vädergubben spådde regn till kvällen, inte omöjligt för solen har gått i moln och det börjar blåsa mer och mer.


Dagens bilder

   Visst minskar eländet.


Katterna får mig ofta att skratta. Idag var det Amanda som stod för underhållningen  . Smulan låg i igloon och sov. Amanda går dit och börjar tvätta henne. Efter en stund kliver hon in i igloon och gnölar runt, Smulan tyckte inte att det var nån bra idé och går därifrån. Varpå Amanda lägger sig till rätta ensam med en nöjd suck och somnar.

Det gick nu ingen nöd på Smulan, hon la sig i sängen istället och somnade om.

  Visserligen är denna bild några dagar gammal, men där ligger hon idag också!


/Julia  

Av Julia - 30 mars 2011 17:14


 


...lite bonus bilder med dagens besökare

   Det är Bambi som är här och hälsar på

de är så söta

   Smulan satt i fönstret och tittade på dem också.


   /Julia

Av Julia - 30 mars 2011 15:45



Här kommer lite bilder på våren som komma skall

Det smälter ju, även om det går sakta

Termometern har visat runt +5 grader  

trots att det var -6,3 vid 7-tiden i morse.

Denna sista bild är tagen genom ett lindrigt ren gavel fönster  


Ha en riktigt skön eftermiddag vänner, både 2 och 4 benta!!!


/Julia  

Av Julia - 29 mars 2011 18:59



...det har varit lite mycket idag. Jag har pulat med datorn hela dagen. Har fått ett program som jag kan kopiera DVD-er till datorn på ett enkelt sätt. Men det är inte så enkelt innan man kan det   ... men jag lär mig väl...  


Dessutom har distriktssköterskan varit här och lämnat lite lancetter som glömdes i mitt nya paket med mätstickor för att kunna mäta mitt blodsocker. Vilka idioter som sänder mätstickor, men inga lancetter (pyttesmå nålar som jag stoppar i en "penna" för att få fram en bloddroppe)... vad hade de tänkt att jag skulle använda för att sticka med??? Kökskniv???


Jag ringde genast igår och berättade för sköterskan att nu när mätstickorna äntligen hade kommit efter dryga tre veckor och två beställningar från hennes sida, så fattades lancetterna i paketet. 


Hon var inte glad!!! Hon var gullig och kom med några och beställde dem för tredje gången... Den här gången bara lancetter och sa till att genierna som skickar ut hjälpmedlet att de måste skicka allt nästa gång. Både mätstickor och lancetter!


Jag får ju beställa dem själv enligt recept som hon skriver ut och sänder till företaget som har hand om dessa saker. Jag får första sändningen automatiskt varje år, sen är det jag som sköter det en gång i kvartalet, men mitt förra recept var förbrukad och måste förnyas.

Fy så krånglit det låter när man skriver och försöker förklara   . Hoppas att ni förstår vad som hände, annars får ni fråga!


Ni får ha en trevlig kväll!


/Julia  


Av Julia - 28 mars 2011 11:32



...det har snöat inatt!!! 

Hur 17 ska vi bli av med eländet när det kommer nytt hela tiden?

     Igår (pekar uppåt) och så här ser det ut idag

   Jag blir galen


Lite kul var det att se Smulan vakta

mina nyskalade apelsinklyftor och chokladbitar.      


Jag äter gärna en chokladbit till apelsiner, jättegott tilsammans! Det finns ju choklad smaksatt med apelsin, så här är det nästan samma sak  .


Vädret är fint, termometern har masat sig upp till +2,4 grader i alla fall mot minugrader inatt.


Ha en fin dag, trots att det är måndag!

 /Julia   

Av Julia - 27 mars 2011 08:32



...det är soligt, men kyligt, termometern visar -2,0 grader. Hoppas på + grader senare annars smälter inte snön och det är massor kvar.


Ni har väl inte glömt att ställa fram klockorna? Vi fixade de som stannade på grund av strömavbrottet genast när strömmen kom tillbaka, resterande 2 innan vi gick och la oss. Till och med vår självställande klocka går rätt.

Mins ni hur mycket jag svor över den i höstas  det tog 3 dagar innan den fixade till sig. Nu gick den rätt på en gång, fast den står på samma ställe som då.


Nu ska vi faktiskt äta frukost tillsammans, maken är vaken trots att det är tidigt. Enligt kroppens klocka i alla fall.


   /Julia     

Av Julia - 26 mars 2011 15:19



En snabbis bara, för strömmen har gått för oss  


Vi undrade så vad som lät under bordet igår kväll

det var bara Smulan som låg och snarkade i igloon       


Jag bad maken att gå en runda med kameran

han tog lite bilder på "våren"  

I rastgården är det nästan snöfritt!!!


Det är strålande sol, men kyligt. Bara några plusgrader.

Men snön har minskat lite hos oss med!


 /Julia       

Av Julia - 25 mars 2011 13:45



...det har blåst som 17 hela dan och natten. Det blåser fortfarande.


Fredagar är egentligen en lång väntan för oss. Maken/husse kommer ju vid 17:30-tiden. 

Han har sett bilderna på vädret dag för dag, han vet att rätt mycket försvann den gågna veckan. Trots det har vi mycket kvar. Det är kyligare idag än de senaste dagarna, bara ett par plusgrader och runt -1 inatt.

För en stund sen vräkte snön ner i ca 5 minuter och nu skiner solen igen, men det blåser lika mycket, termometern visar +1,8 grader.


Ha en fin fredag!

/Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards