Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under september 2009

Av Julia - 28 september 2009 15:21


Måndag - deal with it  


...jag har fått ett par tips på hur jag ska slippa ha så ont på morgonen. Är i och för sig lite tveksam om det är genomförbart, för det går ut på att jag ska försöka sova på rygg. Jag har aldrig kunnat sova på rygg, inte äns som bebis. I mitten på 50-talet fick bebisar (jag) sova på mage. Det var enda sättet att få mig att sova alls som liten. Jag lärde mig snabbt att vända mig på mage, sen fick dom lägga mig på rygg hur mycket dom ville. Efter lite bökande sov jag på mage, hur gott som helst.

Fast egentligen är det mer i framstupa sidoläge på högra sidan med vänstra benet böjt som jag sover.

Det är just det böjda vänsterbenet som gör så j**la ont att räta på när jag ska gå upp. Det gör ont i både höften och knäet. Men jag har fått lite nya knep att ta till (om jag nu hinner, för jag har rätt brådis till badrummet på morgonen). Äsch det löser sig.


Wonderful day m blomma     /Julia

Av Julia - 28 september 2009 10:20


Måndag  


...vädret har klarnat och solen skiner för fullt. Det finns lite moln på himlen, men det verkar bli en fin måndag. Lite kyligare än igår, men termometern visar 13,4 grader i alla fall.

Vid 13:30 kommer sjukgymnasten på besök. Jag undrar om hon har några nya övningar till mig. Något nytt brukar det bli varje gång, om inte annat så ändring på övningarnas längd och ordning. Jag återkommer om det efter hennes besök.


Måndag - Gustav    /Julia

Av Julia - 28 september 2009 08:00


Morrn m regn och sol  


...idag regnar det nu på morgonen, faktum är att det har öst ner under natten men det är milt. Min termometer visar just nu 12,1 grader.

Jag har satt på TVn och tittar på SVT's morgonprogramm. Nyss var Christer Fuglesang i studion och svarade på frågor, han skulle återkomma.

Lite restips har det också givits. Varför inte en rymdresa för 1,5 miljoner??? Inget vi kommer att fundera över. Det är ju inte många som har så mycket pengar att spendera på en "semester". För mig är liksom nog med färdtjänsten till närmaste köpcentrum.


Nu är det hög tid för frukosten, jag har just svalt morgonens mediciner. Blodsockret ligger på 4,8, helt normalt! Skönt.


Morrn brödrost å hjärtebröd    /Julia

Av Julia - 27 september 2009 19:42


Good evening  


...och jag tittar till mina vänners bloggar. Det är alltid roligt att se vad dom har haft för sig. Om Aamor och Affi har hittat på nåt bus Förvånad under dagen Flört till exempel.

Efter den "promenaden" är det nog dags att sova. Jag önskar alla en god natt och


Nattisnalle  

/Julia

Av Julia - 27 september 2009 17:42

...efter receptet på Maddes kycklingsrätt, så här får ni den:

Maddes kyckling   

Eftersom receptet är för cirka 6 personer så står det jag anväder inom parentes.

Vi är ju bara två och det blir över till minst ett mål till.


 

Detta behöver du:

 



1 kg kycklingfilé (2 kycklingfiléer)

ca 300-400 g färska champinjoner (100g svamp)

ca 150-200 g rökt skinka (1 paket bacon)

1 medelstor purjolök (1 liten purjolök)

2 pkt matgrädde (1 paket matgrädde)

1 bit ädelost (jag anväder riven väl lagrad cheddar eller västerbotten ost eftersom maken inte är så förtjust i ädelost)

 

Sätt ugnen på 200 grader.

Dela varje kycklingfilé i lite större bitar.

Bryn kycklingbitarna med lite örtsalt och svartpeppar.

Lägg dem i en smord ugnssäker form.

Skiva champinjoner, purjolök och skinka.

Fräs upp detta och häll i grädden.

Smula i ädelosten och låt det hela "puttra" ihop tills osten smält.


Häll blandningen över kycklingfilén

Sätt in formen i ugnen ca 30-40 min, eller tills den fått fin färg!


  

Smaska på med ris och grönsaker...MMMMM!


LYCKA TILL...!   

Av Julia - 27 september 2009 16:56


Blomster söndag  


...förmiddag och en mumsig lunch (maken ville ha våfflor med min hallonsylt och vispgrädde, så det blev det!) har han åkt. Det är lika trist varje söndag, men veckan går nog fort och det blir fredag igen.


Jag kommer att ha en del på agendan kommamde veckan. Sjukgymnasten bland annat. Annars kommer jag inte göra så mycket. Utom att försöka att gå igenom fler gamla VHS-band. Det finns några programm som jag inte har hittat än.


Purr-fect kisse å vattenfall    /Julia

Av Julia - 27 september 2009 08:17


Champagne söndag  


Mill livs kärlek fyller år idag, Det är hans 31:a födelsedag vi firar tillsammans. Den första var 1979, då fyllde han 27 år och vi hade varit ett par i lite mer än en månad. Sen dess har åren bara rullat på, ja bara försvunnit... vart har dom tagit vägen???


Grattis min älskling!

  

 


Av Julia - 26 september 2009 19:09

...funderingar på vad vi skulle ha till middag bestämmde jag att laga Maddes ljuvliga kycklingsrätt i ugnen. Den är fantastiskt god och egentligen ganska lättlagad.

Maddes kyckling  

Den innehåller kycklingsfilé, purjolök, champinjoner och cheddarost.


MUMS

 

Till efterrätt åt vi mazarinrutor

Mazarinrutor   

Min älskling ville ha det hellre än kladdkaka. Tur att vi hade några bitar i frysen! 


Nu ska vi koppla av med några avsnitt av min favoritserie

JAG 4  

Vi har hunnit fram till säsong 4 nu.


Ha en trevlig kväll! /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards