Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Julia - 7 september 2009 21:14

...att göra min vanliga kvällsrunda bland mina vänner, för att se vad de har haft för sig idag innan jag säger:

 /Julia


Av Julia - 7 september 2009 19:10

Smulan tvättar Amanda


...ligger i en hög som vanligt. Tänk att dom nästan inte kan sova på var sitt håll. Oftast behöver jag bara hitta en av dem. För där den ena är - är den andra också!


Inte fick jag vila nåt... när jag gick och la mig och nästan hade somnat, fick grannen för sig att klippa sin gräsmatta precis utanför sovrumsfönstret... suck... Hon höll på i över en timme med en gräsklippare som hade blivit av med ljuddämparen. Hon klippte gräset med öronskydd!!! Hade god lust att fråga om hon inte hade ett par öronskydd att låna mig. Jag hörde inte ens min ljudbok på grund av all oväsen. Grrr... Men jag kan ju inte säga till mitt på dagen heller att hon inte fick klippa gräset. Vi får väl fråga lite fint om dom inte tänkte byta gräsklippare snart, till nån nyare mindre bullrig modell!



Det var lika bra att gå upp, nåt lite hade väl hjälpt att jag låg en stund.


 /Julia

Av Julia - 7 september 2009 14:37

...en gullig bild med en hälsning jag hittade:


 /Julia

Av Julia - 7 september 2009 13:14



...på Solens mat. Jag tycker mycket om italiensk mat. Massor med fisk och skaldjur. Pasta tycker jag också mycket om, speciellt färsk pasta är jättegott.

Jag är rätt så mör efter dagens sjukgymnastik och får säkert träningsvärk efter den imorrn. Det går ju över. Jag fick lite tips på vad jag ska göra när jag får kramp. Jag lyssnar på alla goda råd jag får och gör som hon säger. Hoppas att det hjälper, men hennes råd är bra och brukar hjälpa och jag följer dem. Nu ska jag vila lite. Återkommer.


 /Julia

Av Julia - 7 september 2009 06:50



...det är måndag igen. Molnigt och temperaturen är 11,9 grader utanför mitt fönster. Men det verkar vara vindstilla.


På dagens agenda står "sjukgymnast 09:30" . Bra att jag får träffa henne. Hon kanske vet varför jag har kramp så ofta i vaden. Hade det av och till inatt också. Bläää...

Humöret är däremot mycket bättre. Inte att jag sjunger direkt, men det är jamisarna säkert glada för. Jag sjunger nämligen mycket dåligt, på morgonen i alla fall. Så det ska dom få slippa lyssna på.


Nu är det dags för frukosten och mina mediciner, min vanliga thé och rostad fullkornsbröd. Återkommer!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards