Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Hej vänner...

Av Julia - 13 maj 2011 11:00




...fredag och den trettonde  , för många en otursdag men inte för mig.

Jag gillar när trettonde infaller på en fredag. Det har alltid varit mina lyckodagar, jag ska kanske be maken köpa en lott till mig .    




Till alla som betraktar denna dag som otursdag! Se upp för stegar, nycklar, svarta katter och annat trams.


Jag bokade om vår resa, vi ska åka till vår vanliga köpcentrum, den utan bibliotek.

Jag har skrivit en rätt lång lista på sånt som fattas och inte finns att köpa i mataffärer oftast. Bland annat ska vi in och titta på Ö&B's kuliga sortimen. Där köpte vi vår skällis som står i trädgården.

    Zirocco letar efter husse, skällisen var liiite läskig!

   Modigare när husse är närmare, nu fick skällisen en utskällning som heter duga   


Visserligen är bilderna tagna för några veckor sen, men jag hade inte visat dem tidigare. Jag skrattade så gott åt Zirocco, när han morskade upp sig och skällde att vad han kunde innan han insåg att den bara stog där och inte gav nån gensvar.

Det händer att han kollar på den om han är lös, men bara om han rastar husse. Han är sååå lydig när han är ute med matte!


 /Julia  

 
 
Aamor

Aamor

13 maj 2011 16:57

Ingen otursdag hos oss heller, inte än i alla fall.
Han är allt lite modigare när hussen är med, vi är nog lite smått fega ibland, hihi, jag är likadan.
Shippa nu inte hela köpcentret, hihi!

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Nea theCat

Nea theCat

13 maj 2011 17:00

Låter som Zirocco är lite av en ögontjänare. Lydig med matte men inte med husse :D Rätt grabben. Han ser söt ut - på avstånd.

Nosgos

http://www.neathecat.se

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

13 maj 2011 18:07

Hihi, man riktigt ser hur Zirocco morskar upp síg mot er lilla harmlösa skällis :-)
Ha det så kul på shoppingrundan! Jag tycker att det är så kul att sitta och göra listor tillsammans och sedan åka och handla. Så är man så nöjd när man kommer hem och har bunkrat :-)
He en härlig helg, hoppas ni får sol!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

13 maj 2011 18:58

Härligt med fredag! Hoppas att ni får en skön kväll! Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

14 maj 2011 08:46

Håller tassarna för att ni får en trevlig shoppingrunda och får avklarat era ärenden. Det ser grått ut idag, men man kan ju hoppas på uppehåll i alla fall. Zirocco måste undra vad det är för tystlåten skällis ni har på tomten. :) Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards