Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 september 2009

Av Julia - 22 september 2009 20:10


Katt ändrar färg  


...kvällspromenad bland mina bloggande vänner. Det är snart tid för oss att sova. Jag har ju ganska tidiga vanor nu mera, men jag är ju uppe för att väcka tuppen oftast. Amanda säger till om hon vill ha sällskap i sängen. När hon är sömnig då är det dags för matte att sova...


Nattinatt    /Julia

Av Julia - 22 september 2009 19:36


  

...fått ett tips på en jätterolig kattsida!!!

Smulan å jag har blivit medlemmar där


Såg ni vilken fin trofé jag gav matte i morse?

  

Men inte 17 vart hon glad över den Rynkar på näsan, typiskt!

Det enda hon var tackam för att den var död, sååå otacksamt!

  

  /Amanda



Av Julia - 22 september 2009 16:02


Holk god eftermiddag  


...vad jag ska hitta på föt mat till middag. Det som jag är mest sugen på, våfflor, har jag inte ingredienser till. Fast jag ska kika i en gammal kokbok och se om man inte kan göra våfflor utan grädde. Jag har för mig att det ska gå. Hoppas det för jag är sugen på våfflor!


Blå tisdag    /Julia 

Av Julia - 22 september 2009 12:57


Tisdag  


...läst hela Dantes blogg. Lär känna henne och hennes lille rödhåriga charmtroll liiite. Det var värt varenda minut! Jag hade ingen aning om att det finns helvit boxer, fast jag vet ju inte mycket om hundar. Det var kul att se hennes.

Fast jag funderar lite över vad "Elvispen" (charmtrollet) heter egentligen, förhoppningsvis nåt lite mindre kontroversiellt annars får han jobbigt bland kompisarna på skolgården.


Have a nice afternoon    /Julia

Av Julia - 22 september 2009 09:21


Tisdag m fjäril  

Jag har blivit utmanad av Nettis:


Regler:

det här är svårare än du tror! kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och

berätta det för dem. varje svar måste börja med första bokstaven i deras namn! alla

svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! om personen som utmanade dig har ett namn

som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.

du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar

(förutom på fråga 1)! lycka till!


1. vad heter du? Julia

2. ett ord på fyra bokstäver: Jaha

3. flicknamn: Johanna

4. pojknamn: Josef

5. yrke: Journalist

6. färg: Jordgubbsröd

7. klädesplagg: Jacka

8. mat: Jansons frestelse

9. sak i badrummet: Jod

10. plats/stad: Jönköping

11. en orsak att vara sen: Jobb

12. något man skriker: Jaaa

13. film: Jagad

14. något man dricker? Jordgubbssaft

15. band: ???

16. djur: Järv

17. gatunamn: Junibacken

18. bil: Jeep

19. sång: Ja, må hon leva!


Jag utmanar:

Aamor's matte Tina

Oscar's lillmatte Lollo

Flingungen

Itqvinnan

Vivi


    /Julia

Av Julia - 22 september 2009 07:57


  


...till en solig och varm, 13,3 grader, tisdag. Det fläktar lite också. Det blir säkert en fin dag idag med.


Amanda har sett till att jag hade underhållning inatt. Jag vaknade ½5 av att hon busade...

    

Den här lilla krabaten (en liten näbbmus) hittade hon i rastgården och tykte att jag skulle få.

Amanda har ju uppenbarligen lekt färdigt med den.

 

Jag brukar få hennes fångster när hon tröttnar på dem. Det är hennes bidrag till hushållet - hon får ju mat av mig, då vill hon ge mig nåt tillbaka!


Rätt gulligt, egentligen. Även om jag inte riktigt uppskattar hennes "presenter".

Som tur är är det inte ofta det inträffar att hon lyckas med att fånga något.


Katt i kasse  

/Julia

 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards