Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Julia - 13 september 2009 20:19

...min dag har varit lång och nu är det hög tid att gå i säng. Sov så gott alla bloggvänner, så hörs vi imorrn igen.


Nattis m nallis    /Julia

Av Julia - 13 september 2009 16:10



...över, maken har åkt. Med sig hade han en kasse full med plommon. Toppen, han kommer att äta en hel del av dem och ta med sig resten till jobbet. Hans kompisar där kommer att bli glada. Det blir dom alltid när han har frukt med sig. De vet att frukten är absolut fri från alla kemikalier/gifter, som kan dessvärre finnas på köpt frukt.


Jag ska fördriva tiden till friidrotten med lite pokerspel. Inte för pengar eller på nätet, utan jag har fått ett spel som är nedladdad på datorn. "World series of Poker tournament of championship 2008" . Jag tycker om att spela Texas Hold'em, men bara för att ha lite kul. Absolut inte för pengar (jag har inga som jag vill bli av med).


Nu börjar det mullra lite, lika bra att logga ur. För säkerhets skull!

 

Good Afternoon bukett    /Julia

Av Julia - 13 september 2009 13:37


Blomster söndag  


...   vet inte det. Bloggen har strulat hela förmiddagen. Det var nästan hopplöst att logga in. När man äntligen lyckades, så försvann inlägget ut i cyberrymnden. Att ladda upp nya bilder tog en evighet... Suck. Men nu kanske det går, jag får se.

Makens nya avskilljare på verandan till min blivande ramp

  

Tyvärr blir verandan bara hälften så stor, men det är inget att göra åt. Vi måste öppna upp kortsidan, bygga ut den så kommer rampen att gå längst kortsidan på huset. Detta blir nog det bästa lösningen. Vi har funderat jättemycket hur vi ska lösa "problemet". Så här slipper vi att ta bort ett av fruktträden. Katterna har ju trots allt rastgården att vara i.


Smulan och Amanda fick gå ut och kika hur den nya "väggen" blev. Amanda gick ut och kikade, vände och kom in.

Smarta Smulan däremot

  

hittar mellanrummet mellan gamla nätet och nya avdelaren som är knappt 5 cm uppe på räcket och snabbt promenerar iväg där hon inte kommer att få vara när allt är färdigt.

Det nya nätet kommer att fästas i mittstolpen.

 

Maken fortsätter bygget nästa helg. Då kommer turen till nytt nät på framsidan (då kommer inte Smulan förbi stolpen)och den gamla dörren. Den kommer att vara kvar, men får lite ny "make up".


Nice day, blårosor  

 /Julia



Av Julia - 13 september 2009 07:33


morrn m tanter  


...till en molnig söndag, men det är 10,7 grader och nästan vindstilla. Jag har sovit gott, är visserligen stel som vanligt men lite morgongymnastik råder ju bot på stelhenten framåt dagen. Maken och jamisarna sover gott fortfarande.


På dagens agenda finns bara plommonplock. Många har blåst/ramlat av träden och det är dem maken ska kratta ihop och lägga i stora komposten. Sedan ska han plocka både till mig och till att ta med sig när han åker. Våra Viktoriaplommon är inte mogna än (hoppas att dom hinner innan nattfrost och kyla), bara Opal.

 

Jag ska sätta på thé till oss och göra ordning några smörgåsar till frukost. Återkommer!


Morrn m brödrost/Julia   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards