Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under augusti 2009

Av Julia - 31 augusti 2009 20:49

...dusch, tar jag min vanliga runda bland mina bloggande vänner. Både här och på andra bloggsidor för att se hur deras dag har varit. Alla tycks ha haft en ganska bra dag, trots att det är måndag.


Imorrn är det en ny månad... September... början på hösten... Vart har juni, juli och augusti tagit vägen??? Sommaren har gått otroligt fort.


Nej, nu är det dags att gå och knyta sig. Amanda har varit här och talat om att hon minsann var jättesömnig och det var verkligen dags för matte att gå och sova!!!Snuttungen!


Lika bra att göra som hon vill, Smulan ligger väl i sängen redan *S*


 /Julia

Av Julia - 31 augusti 2009 15:40

...nu har det börjat regna också. Inte för att jag ska gå någonstans, men ändå.

Amanda kom nyss till mig och när jag strök henne över ryggen var hon lite blöt.

Då tittade jag ut och såg att det faktiskt regnar ute. Ett stilla sommarregn som knappt hörs alls. Det var nog därför jag inte upptäckte det innan jag kände på Amandas mjuka lite fuktiga päls.

Nu kom Smulan också, lika fuktig i pälsen som Amanda.


Just nu precis gick lilla Molly (grannes svarta cocker spaniel) i sin fina röda regnjacka med sin matte mot parkeringen. Dom är nog ute på en snabb promenad.

Snart är det dags att tänka på middag. Jag har plockat i grönsakslådan och av fynden där har jag gjort en grönsaksoppa. Jag hittade en morot,  en bit purjolök, en vitkålsklyfta och en lite bit rotselleri. Jag tärnade grönsakerna och kokade dom nästan mjuka och la i en ½ brattwurst i skivor. Kryddade med salt och peppar och en rejäl persiljekvist.

Jag provsmakade, den smakade jättegott. Så det och en knäckemacka får bli min middag om en stund. Mums!


 /Julia

Av Julia - 31 augusti 2009 12:39

... till och med vädret är måndag!

Ingen höjdardag direkt.

Jag känner mig lite låg och ensam, har ont dessutom.


Träningen gick väl sådär, men jag blir fort trött. Vill inte ta i för mycket, jag är ju ensam och måste orka göra saker själv. Laga mat, diska och sånt.

Det är jobbigt att stå, men jag måste göra det vid bland annat matlagning.

Jamisarna saknar också sin husse, självklart. Dom håller koll på mig. Alltid är det nån av dom som kollar var jag är eller vad jag gör. Mysigt. Just nu verkar det vara Amandas tur att hålla reda på mig. Hon ligger i soffan och sover med ena ögat öppen.  Jag känner mig lite bevakad *fniss*.

 /Julia

Av Julia - 31 augusti 2009 07:10



...det är augustis sista dag. Vädret är soligt och temperaturen ligger på 11,9 grader just nu. Det fläktar lite.


Det var lite vemodigt att vakna ensam i den stora sängen. Ingen som sover bredvid utom mina goskatter, men jag har sovit lika gott som jag brukar. 

Mina krämpor känns mer idag, men går över med lite morgongymnastik hoppas jag. Det är vänstra benet och foten som inte riktigt vill.

Det märks att jag har slarvat med träningen under semestern. Nu gäller att komma in i rutinerna igen.


Men först frukost och min medicin för min diabetes. Thé och rostad fullkornsbröd. Jag önskar alla en trevlig morgon!


 /Julia

Av Julia - 30 augusti 2009 20:11

...önska alla en riktigt god natt och så sov gott.


Av Julia - 30 augusti 2009 17:13

...var det absolut bästa jag någonsin har köpt åt jamisarna. Smulan är klart den som roas mest av den, även om Amanda också brukar leka med den.

Jag har dock upptäckt nu efter några dagar att jag måste gömma den på natten, för Smulan leker med den då också. Den låter väl i och för sig inte så mycket, men jag vaknar av den ändå. Jag är extremt lättväckt tyvärr, så jag hör när hon föser den runt på golvet. Vi har varit tvugna att ta bort mattorna på grund av rullstolen. Jag har lättare att ta mig runt på släta golvet.

Jag fyller bollen på eftermiddagen och dom får leka med den tills jag går och lägger mig.

Dom leker stundvis, men så länge det finns gotte i den så återvänder katterna gång på gång för att prova. Det är framför allt Smulan som inte kan låta bli att försöka få ur gottet ur bollen. Det är vanligt torrfoder av en sort som dom inte brukar få i matskålen.

Vår vackra Smulan!

/Julia

Av Julia - 30 augusti 2009 15:46



...vänner. Hoppas att även ni har haft en bra söndag. Vädret har varit lite blåsigt. Jag har suttit på verandan och löst korsord en stund i solen. Det var rätt så skönt tills vinden vände och det blåste på där också. Lika bra att gå in, onödigt att sitta och frysa där ute.

Jag har satt på lite thé att värma mig med. Det ska bli jättegott. Jag nöjer mig med en ostmacka till, det får bli min middag. Jag har några rågkusar kvar och dom är jättegoda med just en smakrik och vällagrad cheddar. Återkommer.


 /Julia

Av Julia - 30 augusti 2009 11:23



...dags för maken att åka. Jättetråkigt, men inget att göra åt. Semestern är slut för den här gången, men han har sparade dagar som han kommer att ta av nån gång vid behov.


Det är bara att vänja sig vid vardagen igen.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards