Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Snart så...

Av Julia - 20 september 2009 13:34


Sunday  


...åker maken hem. Det är honom väl unt, han har gjort mycket i helgen. Idag har han plockat en massa plommon (Opal) för att ta med sig hem och stoppa i frysen. Han har också plockat de första Viktoriaplommonen som jag får smaska på, det är bara några få som har mognat än. De mognar minst en månad senare än Opal.

Sedan har han plockat päron, de ska också med hem och bli ingefärspäron till vinterns efterrätter.


Det är grannen som frågade om han vill ha sjuts till Tunnelbanan. Klart att han tackade ja till erbjudandet. Oftast får han åka ända hem. Skönt att slippa bära och så här får han med sig tvätten också.

Innan jag blev sjuk, tvättade jag på fredagen och vi hade den med oss ut för att hänga på tork i trädgården... OJ så gott tvätten doftade efter det. Inte alls som när den torkade i torktumlaren.


Nu ska jag hjälpa till med att han får med sig allt. Återkommer senare.


Blomster söndag    /Julia

 
 
Gunilla

Gunilla

20 september 2009 16:22

Det är väl det bästa med frukt som man kan plocka själv i sin trädgård, finns det något som är godare.
Tvätten ja när vi bodde på landet hängde jag alltid den ute för att torka och gud vad den luktade gott när jag fick stoppa in den i skåpet. Saknar den tiden, Ha det gott så hörs vi igen,Gunilla.
Det är så kul att komma in här så det tänker jag göra så ofta jag kan.

http://gunibirgit.bloggplatsen.se

 
Aamor

Aamor

20 september 2009 16:43

Hej!
Helgerna går alldeles för fort. Hinner knappt fatta att man är ledig förrän det är dags igen!
Så gott med egen frukt och att kunna spara så man har till vintern, mums!

Kramiz & Mjauis

http://aamor.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards