Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Julia - 4 juni 2009 19:49


 


...men jätterolig ändå.


Jag chattade med min kompis idag och hon hade en personlig assistent hos sig som hade sin hund Sheeba med sig.

Hunden var högdräktig och assistenten vågade inte gå ifrån den. Lika bra att ta henne med sig. Min kompis älskar hundar och blev bara glad.


Eter bara nån timme föddes första valpen, en liten svart kille på 200gr. Under dagens lopp kom 3 till. En svart flicka med en vit fläck på bröstet på 190 gr, en svart kille till på 200 gr och en svart flicka till på 180 gr.


   

SÅ dagens resultat blev 4 valpar, 2 tikar och 2 hanar, jätteroligt!

  


Jag har fått urgulliga bilder på tiken och valparna, men tänker inte ha dom i min blogg.

Hon får publicera bilderna själv om hon vill.

Det var ganska spännande att få höra hur det hela förlöpte långt borta i Skåne.


Det blev en hel del skrivande fram och tillbaka under tiden valparna föddes. Vi pratade även i telefon ett par gånger.


Det var toppen att höra min kompis så jublande glad.


4 friska duktiga valpar och en mycket stolt tik och deras matte lämnade min glada kompis på eftermiddagen. Det ska bli roligt att höra hur dom växer och utvecklas tills dom får flytta om 8 veckor till nya hem.


Dagen blev lång och utan vila idag också. Jag är jätte dålig på att ta en välbehövlig paus mitt på dagen. Jag vet att jag borde, men det blir bara inte av.

Men nu ska jag i alla fall ta mig en dusch och sedan gå och sova.


Jag önskar er alla:


/Julia


Av Julia - 4 juni 2009 08:18


 


...välrden. Sitter och funderar på vad denna dag har i sitt sköte. Ute är det mulet, kallt och blåsigt. Prognosen för dagen är   regn och rusk. Var tog försommaren vägen, solen och det fina vädret...   Hoppas att det blir bättre till helgen i alla fall.


Dagens program är träning och kanske nån film på DVD på eftermiddan. Jag får se om jag har tålamod att titta på TV.
Till dess:

/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards