Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Julia - 8 juni 2009 10:04




…igen. Helgerna går med raketfart.

Sena kvällar är inget för mig längre. Det känns genast i kroppen om jag har varit uppe längre än vanligt, som igår p g a valvakan. Jag vaknar lika tidigt, som vanligt, men är mycket stelare än annars.


Då är det bara träning som hjälper. Vilket är toppen, men gör ont innan kroppen mjuknar. Nu känns det bra, även om jag är trött, men trött på rätt sätt., som man bli efter sund träning, som är livsviktigt för mig.


Många stagnerar efter ett tag efter en stroke. Det sägs att efter ett år har man gjort de framsteg som man kan.

Det tror jag inte på, jag har blivit bättre dag för dag sen jag drabbades för snart 15 månader sedan. Inte alls så mycket som jag har velat.

Jag hoppades att kunna klara mig utan rullstol inomhus, men inser att jag inte kan.

Men jag gnor vidare, för jag tror på att jag kan bli något bättre.

Sedan gäller att inte förlora det man redan har vunnit och uppnått. Den rörelseförmågan som jag har kämpat mig till måste tränas dagligen för att behållas.


Jag är envis och det har blivit min sporre att klara det dagliga livet utan hjälp, vilket jag gör, tack vare den fantastiska man som jag är gift med. Han är underbar och ger mig all stöd han bara förmår. Jag älskar honom över allt annat på jorden och han älskar mig. På midsommarafton kommer vi att fira vår 28:de bröllopsdag.

Vilket är ovanligt idag, då det är så enkelt att ge upp och gå skilda vägar istället för att reda ut eventuella trassligheter livet ger en.


Vi är stolta över att under alla dessa år har vi aldrig gått och lagt oss oense. Inte en enda gång, vi har pratat ut och blivit sams innan.

Vi har definitivt inte samma åsikter om allt, men kan kompromissa och se saken ur varandras synvinklar och, vilket är ännu viktigare, respekterar varandras åsikter.


/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards