Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Julia - 25 juni 2009 19:44

...nog till och med  solen behövt solglasögon. Jag vill inte klaga, men jag mår inte bra i denna tropiska värme.

Katterna   sover hela dagen... dom är uppe tidigt och busar innan det blir för varmt och lever upp igen på kvällskvisten, när svalkan kommer.

Det lär bli ännu varmare framåt helgen... Jaja inget jag kan göra åt, det är bara att gilla läget.

Nu är det dags för mig att räta ut kroppen, så jag önskar alla bloggvänner:


 /Julia

Av Julia - 25 juni 2009 12:35



...ätit lunch. Smörgås med salami, ost och tomater. Till deta drack jag isthé, bryggt på grönt thé med en färsk kvist mynta. Jättegott och läskande.


På sommaren gör jag ofta isthé på olika thésorter. Det är humöret som avgör vilken thésort jag använder.


Min absoluta favorit är "Söderblandning/Södermalm" eller "Söderns Höjder", som den heter här i Sthlm. Det är en fruktig théblandning med bland annat rosenblad, ringblommor, blåklint och apelsin.


En annan favorit är "Göta Kanal". Ett svart thé med spännande smak av Citron, Grenadin, Hallon, Solrosor och Ringblommor, snyggt dekorerad med Apelsinskal och Björnbärsblad. Mums


Brygg en kanna, låt svalna och in i kylen. När det är kall häll upp théet i ett högt glas lägg i isbitar/krossad is och NJUT!


/Julia


Av Julia - 25 juni 2009 08:02

...och soligt. Temperaturen är redan uppe i dryga 16 grader. Det blåser lite i alla fall, skönt.


På dagens agenda finns ett besök av sjukgymnasten. Hoppas att hon har med sig "bromsklossarna" till min rollator. Det blir säker jättebra med lite motstånd när jag stapplar omkring med den. Jag ar inte använt den så mycket p g a att jag är osäker på och rädd för att den rullar för fort, så jag hinner inte med. Nu ska det avhjälpas, toppen.


Men allra först lite frukost.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards