Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Julia - 18 juni 2009 13:21


 

...varit nyttig   och förberett för morgondagens bak dvs skalat 200 gr sötmandel, inte enkelt med en hand... nåja, min vänstra hand fick hjälpa till lite.

Det var en utomordentlig träning av min "trasiga" hand. Bara att kunna greppa med tumme och pekfinger är jättebra.


Numera kan jag föra ihop tummen med samtliga fingrar på vänster hand.

Övning ger färdiget och gissa om jag har kämpat för att öva upp rörligheten och finmotoriken i den handen.

Kul att klara mer och mer "tvåhands jobb" själv.

Att hålla i större saker är inte så svårt, men småsaker är/var knepigt.


Jag har även kokat lagen till sillen, den ska svalna och sen i med sill och lök och den får stå till midsommardagen. Liksom senapssillen som jag gjorde klar igår.


Av tradition äter vi matjessill med egen gräslök, gräddfil  

och färskpotatis till lunch imorrn. MUMS


Middagen idag blir nåt enkelt vid DVDn. Maken har inte sett  än. Så den får vara vår middagsunderhållning  

 /Julia

Av Julia - 18 juni 2009 07:29


 

...morgon och risk för regn.   det ser nog ut att bli en våt helg, i mer än en bemärkelse. Att det ska behövas så mycket flytande föda vissa helger. Midsommar är ju en av dem. Trist tycker jag. Det renderar så mycket bråk och våld i onödan. 


Det absolut värsta är när omdömmeslösa personer sätter sig bakom ratten och kör bil med alkohol i kroppen.


Min bästa vän sitter i rullstol tack vare en rattfyllerist. Hon var bara 18-19 år när hon blev påkörd. Idag är hon 41.


Drick och var glad under kommande helg, men låt bilen stå!!!


/Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards