Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 27 juni 2009

Av Julia - 27 juni 2009 19:02


 


...händelserik dag.

Färdtjänsten kom på utsatt tid och körde oss till ByggMax. Där pratade maken med en mycket kunnig expedit. Dom diskuterade och han gav många tips till maken om vad vi behöver till att bygga rampen. Han hade till och med skrivit upp allt på en lista åt oss. Nu är det bara att ringa och beställa allt och dom kör hem allt. Härligt.


Sedan gick vi till Granngården för att leta efter klösbrädor till Smulan och Amanda... deras gamla ser för bedrövligt ut.  


 Så här fina är dom nya:

 Husse ska montera dom imorrn.


Dessutom hittade jag en igloo och några leksaksmöss till våra pälsklingar (tack Vivi för ett nytt kul ord) också.  

Att den har "inbyggd" musebus såg jag inte förrän här hemma, den är kul och sitter fast.   Smulan försökte att få loss den, men se det gick inte...


Efter dessa inköp var det dags för vår mataffär. Listan var inte lång alls så det gick fort. Som tur var kom färdtjänsten 20 minuter tidigare och det var jätteskönt. Jag var duktigt trött.


Katastrof nummer 1 inträffade när maken skulle pumpa upp hjulen på min rullstol som jag har inne. Pumpen gick sönder och luften som fanns i ena hjulet försvann helt. Vad gör vi nu???    Jag klarar mig inte utan den... Efter en snabb funderare kom maken ihåg att en av våra grannar har en pump i sin bil som han kunde låna (vanlig cykelpump duger tyvärr inte). Sagt och gjort han gick och fick låna pumpen. Så det blir att köpa en ny i veckan, för pump måste vi ha...


Katastrof nummer 2 var att en annan granne blev dålig och hämtades med ambulans. Hon var vid medvetande när hon åkte iväg. Hon är ju lite skruttig, hon också. Hoppas att det inte är allvarligt, utan att vi får se henne snart igen...



Nu koka vi drottningsylt av förra årets hallon och blåbär som maken hittade i frysen. Mums till pannkakor och annat.


Ha det bra och senare är det dags för att:

 /Julia

Av Julia - 27 juni 2009 07:26



...återigen en vacker sommarmorgon och det lär bli varmt idag också. Termometern visar redan dryga 17 grader. skiner från en klarblå himmel, men det blåser lite. Bra, den tar udden av den värsta hettan. Vi sitter vid frukostbordet.

Vid kl 9 kommer färdtjänsten för att köra oss till ByggMax, äntligen blir det av! Maken har noterat alla mått och har en viss idé hur rampen kommer att se ut.

Vi ska även ta reda på hur vi kan få hem allt. Hoppas att det inte kommer bli allt för dyrt... Vi får se...


Jag återkommer på eftermiddan med mer. Till dess önskar jag alla bloggvänner en:



/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards