Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Julia - 24 april 2009 10:29

                                  

...fredag igen, veckans i särklass bästa dag.

Min man kommer ieftermiddag. Solen skiner från klarblå himmel och temperaturen har stigit till 15 grader i skuggan redan. Härligt!!!


Alla prognoser tyder på en kanonvarm helg.


Idag skall jag njuta av solen, värmen och en bra bok i mp3-spelaren på verandan med den senaste korsordstidningen.


Jag gillar att lösa korsord. En bra hjärngympa för alla. Idag finns ju utmaningar för alla på alla nivåer.

Jag tipsade en av mina vänner om en korsordstidning som bara har lättare korsord för dom som inte är så vana lösare. Man lär sig och utvecklas, ju mer man löser - desto bättre blir man, så enkelt är det.

Övning ger färdighet här också som i allt annat.


Hon nappade och började lösa korsord hon med och fann att det är jätteroligt när man kan lösa hela korsordet, bra det inte är för svårt i början.

Jag löser helst medelsvåra och svåra nu och inser hur mycket annat man lär sig på vägen. Får bättre ordförråd på köpet.

Mitt knep är att om jag kör fast, då gör jag nåt annat en stund och sen brukar man komma på    det man grubblade på så länge tidigare.

Jag har löst korsord i hela mitt vuxna liv, härligt att jag kan fortsätta med det trots att jag blev sjuk.


Jag säger det igen, jag hade tur i oturen.  


Nu ska jag ge mig ut och njuta... Katterna har bildat förtrupp och väntar på mig om dom inte har    redan. Vilket är mycket troligt.


Jag återkommer senare om jag hinner!

Ha en trevlig fredag alla bloggare!




Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards