Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Julia - 5 april 2009 05:58

                           

... vårdagen, igår var en ljuvlig lördag. Varmt (16,3 i skuggan) och vindstilla. Många av grannarna kom på besök. Min goda vän här ringde t o m och frågade om vi behövde något, eftersom hon skulle handla på vägen ut. Jättegulligt tycker jag. Omtänksamt. Hon fick köpa med sig en liter mjölk, vilket hon självklart gjorde.


Husses mottagning, kvällen innan var av det mycket kärleksfulla slaget av oss alla tre. Ett tag hade han två högt spinnande katter i knäet.


Dom satt under middagen och "vaktade" sin husse och efter maten upp i hans knä igen och gosa.


Igår var det premiär för mig att prova min nya rollator utomhus. Jag orkar ju inte gå så långt än, så det blev trädgårdsgången fram och tillbaka 2 gånger, med vila i mellan. Sträckan är iofs inte lång ca 20m fram och tillbaka, men det ÄR långt för mig.

Jag kände mig duktig efter promenaden med hejjande grannar som tittade på mina ansträngningar. Alla vet ju vad som har hänt mig och man blir varm i hjärtat av deras uppmuntran.
Sen satt vi ute på verandan och fikade. men vår planerade middag utomhus blev inte av. Det blev rätt svalt runt 18-tiden.


Maken var duktig också, han gjorde massor i trädgården. Han beskar bl a buskar och fruktträd. Sen drog iväg med riset till den blivande majbrasan. På tillbakavägen tog han en runda i skogen och gav mig några blåsippor han hittade på hemvägen. Jag älskar vårens första blommor, några stycken i ett snapsglas lyser upp. Pärlhyacinterna och krokusar är ju på väg också. 


Vi tog det mycket lugnt på kvällen. Vi var jättetrötta båda två efter en härlig vårdag.



Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards