Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 april 2009

Av Julia - 8 april 2009 20:17

                           

... givande dag. Min arbetsterapeut kom på besök med olika tips på elrullstolar för utomhusbruk.

Fast det började dåligt, hon var 20 minuter sen... Dessutom fick hon inte med sig alla papper hon hade tänkt sig heller. Tur att vi kunde kolla in en del på nätet.


Nu vet jag gången på processen i alla fall.


Först skriver hon ett "recept" som skickas till hjälpmedelscentralen... som i sin tur kallar mig på besök för att prova ut en som passar mina behov.

Och jag får lära mig att köra den... Hoppas att mitt körkort gäller för elrullstolar    också. Bil har jag kört sen jag var 18, så det går nog bra.


Sedan levereras den hem till mig efter ca 4 veckor, beroende på om dom har en inne eller om den måste beställas.


Så gravt räknat har jag en i slutet av maj.


Jag hade hoppats att det skulle gå fortare, men jag får se hur långt tid detta kommer att ta.


Sen får jag "övningsköra" i min hemmiljö.

Byns grusgångar är ju ganska "djupa" efter påfyllning av nytt grus för nåt år sedan.

Vår egen på tomten är ju 20 år gammal och vältrampad och hård nu.

Jag har ju nåt roligt att se fram emot iaf.


Nåt ännu roligare är att det är påsk snart med många lediga dagar, då jag har min älskade make här och slipper att vara ensam.

Påsken är ju året längsta helg, med 4 helgdagar.

Härligt.


Nu är det snart dags att gå till sängs efter en lång dag  och  . Förhoppningsvis sover jag bättre än natten till idag.


Jag önskar alla en   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards