Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 12 april 2009

Av Julia - 12 april 2009 07:01

                                     

... morgon. Det har troligen varit nattfrost.


Det var en härlig vårdag igår. Strålande sol och varmt (+18) Både katterna och vi njöt av solen. Ytterdörren mot verandan var öppen nästan hela dagen.

Jag var ute på en liten promenad med rollatorn för andra gången. 20 långsamma steg på vår grusgång och tillbaka.

Vi utgjorde en lustig ekipage, jag först med mitt gånghjälpmedel, maken precis bakom med rullstolen om jag inte orkade längre. Det var en jobbig men skön promenad. Jag blir lite starkare för varje dag som går. Vi passade på att fika ute i solen.


Min älskade make gjorde ett jättejobb på eftermiddan. Han städade verandan och PUTSADE fönster med bravur. Han har aldrig gjort det under våra snart 30 år tillsammans. "Jag kan inte" sa han alltid och jag gjorde det under alla år. Nu var det kris... sist dom blev putsade var hösten 2007   .

Förra våren blev jag sjuk, så fönsterputs fans bara inte på agendan tills nu. Jag satt och funderade på HUR dom skulle kunna bli rena. Ett tag var jag inne på att sätta upp en lapp på anslagstavlan för att se om nån granne skulle nappa och hjälpa oss mot betalning.

Då kom min älskling med förslaget att HAN skulle ge sig på våra smutsiga fönster och få dom åtminstånde något renare.


Han ska ha en eloge för skinande rena fönster i stugan.

 min älskling!

Vi avslutade vår dag med en mysig middag och en tokig film.


 Ha en fortsatt trevlig Påsk!/Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards