Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juli 2009

Av Julia - 18 juli 2009 06:47



...till en lagom sval och rätt så solig lördagsmorgon. Idag ska vi iväg till vår närmaste köpcentrum och bland annat (försöka) byta den eländiga klösbrädan och fylla på förråden lite. Det är inte mycket som fattas, men lika bra att handla det som behövs.

Jag lider av lite idétorka vad det gäller middagen, förhoppningsvis får jag lite inspiration i affären. Först lite frukost för två.


/Julia

Av Julia - 17 juli 2009 18:42



...bloggvänner. Vi har avnjutit middagen till damernas kval på 10 m och herrarnas 1 m sviktfinal. Vi tycker om att titta på simhopp. Får hålla tummarna för Anna Lindberg senare i helgen   hoppas att hon lyckas med sina hopp på svikten.


När herrarna har hoppat färdigt ska vi titta på några avsnitt ut en av mina favoritserier. Maken har nämligen överaskat mig med sesong 2 av J.A.G

På heder och samvete, som den döptes till på svenska.


 /Julia

Av Julia - 17 juli 2009 15:28

...igår om hur snabbt katternas klösbräda gick sönder. Så här tjusig är den just nu

Jag kan ju inte skruva loss den själv, sittande i rullstol... SUCK.


Husse får montera loss den, så fort han kommer. Rita av den för hålens skull, onödigt att göra 4 nya hål i väggen. På så sätt kan han markera på den nya klösbrädan var hålen ska sitta.


Ha en skön eftermiddag!


 /Julia

Av Julia - 17 juli 2009 06:52



...bloggvänner. Utanför fönstret är det soldis. Temperaturen ligger på 17,6 just nu. Troligen blir det en varm dag, idag också.

Jag vaknade nästan lika stel som igår och har redan avverkat första delen av träningen och det känns lite bättre.


Jag har inga måsten på min agenda för dagen, bortsett från träningen. Fredagens höjdpunk är naturligtvis att maken kommer på eftermiddagen. Mysigt. Annars blir det som vanligt, lyssnar på bok och löser korsord på verandan och chattar med min bästis.


 /Julia

Av Julia - 16 juli 2009 20:31



...när jag försökte att ladda upp mitt förra inlägg kom det retsamma "Proxy Error" upp... typiskt, men den var ju inte lång så snabbt skrev jag om den och den här gången gick det bra.

Jag brukar alltid ta upp min sida i ett nytt fönster för att kolla eventuella stavfel och gissa min förvåning... Inlägget finns i 2 exemplar... SUCK... Det är bara att ta bort en av dem.


Nu går jag min kvällsrunda bland mina vänner och sedan är det dags att krypa i säng. Amanda tycker att matte börjar bli slarvig med "läggdags", hon har varit här och försökt att få mig i säng flera gånger. Hon är sömnig och då ska matte också sova *fniss*. Lika bra att jag gör som hon vill, annars lär det bli så här:

 /Julia

Av Julia - 16 juli 2009 19:59



...att jag får spader. Husse satte upp två sprillans nya klösbrädor den 2/7. Alltså för bara 2 veckor sedan och se hur den ena ser ut idag.

Det är bara inte sant... den ska tillbaka till Granngården och f*n tar dom om dom inte byter ut den. Ett klösbräde ska väl hålla längre än så här???


Jag berättar hur bytet gick på lördag, så fortsättning följer!!!


  /Julia


Av Julia - 16 juli 2009 11:54



...mulet och kvavt... vinden har ökat ordentligt. Solen har visat sig lite i alla fall. Nu väntar jag på en åskväder. Det känns i luften att nåt är på gång. Kanske bara regn. Det visar sig.

Jag har rört mycket på mig idag, för att få bort stelheten i kroppen. Jag har lyckats delvis, skönt.

Min lunch idag blir lite matjessill, ett kokt ägg, hackad rödlök och en rejäl klick gräddfil. Till efterrätt blir det isthé gjord på grönthé med en färsk myntakvist i. Jättegott och nyttigt.


Dagens hejdå-för-nu-bild är tillägnad en busig liten Aamor

Ett härligt litet busfrö!/Julia

Av Julia - 16 juli 2009 06:59


 


...alla bloggvänner till en sval och mulen torsdagsmorgon. Hos mig är det ganska molnigt, men det finns ljusblå gluggar uppe i skyn.

Vi får se om solen visar sig senare. Dock är det kvavt idag också.


Jag har sovit jättebra, men är förfärligt stel i kroppen. Det händer ibland, enda lösningen är en rejäl morgongymnastik.


Det får vänta till efter frukost, théet är strax klart och 2 skivor fullkornsbröd väntar vid brödrosten.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards