Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Julia - 19 juli 2009 19:16



...kvällsrundan bland mina bloggande vänner igen. Dagen har gått fort och jag har haft roligt.

Nu ska jag inte göra så mycket efter bloggrundan, bara ta mig en skön duch och sedan krypa i säng med en bra bok. Mysigt.

Mina trogna sängkamrater blir säkert jätteglada att matte lägger sig tidigt.


 /Julia

Av Julia - 19 juli 2009 14:59


...gjort det! Jag har läst alla dina 886 (om jag räknade rätt) blogginlägg! Jag har även läst en del av kommentererna, inte alla men dom som fanns där jag själv har kommenterat.

Tusen tack för underhållningen.


 /Julia

Av Julia - 19 juli 2009 12:35



...idag skulle bestå av en ljuvlig hemlagad fiskgratäng... Sist jag gjorde det frös jag in tre portioner, bara att värma i micron när jag kände för det. Mums. Men som sagt, den är kvar till middag... Maken plockade dessa

underbara jordgubbarna innan han åkte (han sa att det finns minst lika mycket till som mognar till nästa helg). Jag tänkte bara ta ett par... bara smaka några... äta liiiite för jag skulle som sagt äta fiskgratäng till lunch. Jag öste över gubbarna i en skål.


Bra skörd ca 2 l. Smaskens. 


Tog med mig skålen och ställde den bredvid datorn, läste Ackas finurliga funderingar och gubbe efter gubbe försvann av bara farten. Jag inser att jag har smaskat i mig alla jordgubbarna utan att märka hur det gick till.


Jag är proppmätt efter frosseriet, så fisken får vänta till middag. 


 /Julia

Av Julia - 19 juli 2009 08:37



...tjejernas akuta minnesförlust. Dom har alltså 3 (tre) kattluckor att forcera som dom utan vidare funderingar använder X gånger dagligen. Till badrummet, till sovrummet och till rastgården. Men OK luckan på tjusiga toan  har husse tagit bort.

Dom verkar gilla den i alla fall. När Amanda var där första gången trodde jag att hon skulle gräva hål till Kina innan hon uträttade sitt ärende. Båda två vill ha mycket kattsand att gräva i. Bra att den är lika djup som den gamla.


Till Annika: hos oss är det jag som ger bort "mina" chokladbollar till gottegrisen som jag är lyckligt gift med sen 28 härliga år   för egentligen gillar jag saltgodis lite mer + mörk choklad och har diabetes dessutom, så jag mår bara bra av att han äter upp godiset.  

Jag har hunnit till den 12:e maj i din blogg, så jag har snart läst ALLT!!!



 /Julia

Av Julia - 19 juli 2009 05:58



...som vanlig. Vaknade med en rejäl huvudvärk till en grå söndagsmorgon. Det måste vara åska i luften. Det är varmt 17,9 redan nu och kvavt.


Inte roligt att behöva börja dagen med huvuvärkstabletter, men kanske lite mat hjälper. Bäst att brygga thé och fixa en macka till.

Jag återkommer.

  /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards