Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Julia - 8 juli 2009 19:08

...denna regniga trista onsdagseftermiddag vid DVDn. Blev lite nostalgisk efter gårdagens date med DCI Tom Barnaby och tittade på några gamla godingar ur Midsomer-serien.  De kom som "bilaga" med en av de stora kvällstidningarna en gång i veckan förra året. Det blev 59 filmer sammanlagt.

Det lär ta ett tag innan jag har tittat igenom dem på nytt. Jag började inte från början heller, utan tog film nr 30. I den dyker Sgt Daniel Scott upp första gången som partner till DCI Barnaby. Han är rätt bra, men jag tycker bättre om DSgt Ben Jones.


Nu är mina ögon nästan fyrkantiga, bäst att stänga av och spara lite till andra regniga dagar... det lär bli fler av dem i sommar.


/Julia

Av Julia - 8 juli 2009 15:14


 


...bild att muntra upp mina bloggvänner med mellan alla regnskurar


/Julia

Av Julia - 8 juli 2009 13:00

...väder  ser ungefär ut som på bilden. Lite längre bort än i lördags... skönt. Jag gillar åskväder om det inte är direkt rakt över huset. Det är så vackert och egentligen inget att vara rädd för, bara man är lite försiktig. Onödigt att utsätta sig för direkta risker.

Jag bor på vischan, men vi har höga träd runt om och har åskledare på huset. Förhoppningsvis slår inte åskan ner just här.

Jag är ju inte åskrädd, som tur är så är inte Smulan och Amanda rädda heller. Dom blir mer irriterade av knallarna som stör deras sömn.


Jag loggar ut genast när jag hör åskmuller och väntar tills den har dragit förbi, som nu. Det gäller att passa på med en snabb uppdatering    mellan åsskskurarna, för jag tror att det kommer fler idag.


Jag önskar alla vänner 

 /Julia

Av Julia - 8 juli 2009 08:13



...världen. Solen  skiner från en klarblå himmel, trots regn och åsk varning för senare under dagen. Temperaturen är mysiga 17,6 just nu.

På dagens agenda finns ett par "måsten". dom brukar jag försöka att göra undan så fort jag kan, men idag har jag en jobbig dag. Jag har lite ont nu, men det går väl över.


Sitter här med min thémugg och tittar på småfåglarna med Smulan.

Hon sitter på sin vanliga plats i fönstret.

Jag har ett gullig foto, som är tagen tidigt i våras  Husse kommer in genom dörren så hon tittar på honom just som jag tar bilden. Gullig är hon i alla  fall. Mattes kelis.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards