Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Julia - 10 juli 2009 19:14


 


...bland mina vänners bloggar. Mysigt att läsa vad som hart hänt under deras dag.

Höjdpunten på min är ju som varje fredag. Maken kommer och han är efterlängtad. Idag hade han med sig en rolig film som blir vår underhållning denna fredagskväll, nämligen:

 

Denna roliga film.

Vi har sett den förr, men det var jättelänge sedan och när den fanns på rea, så beställde vi den. Tillsamans med några böcker i mp3-format. Denna gång är det tre böcker av Martina Haag.

Hemma hos Martina, Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också jättebra) och Martina-koden.

Dessa blir säkert jätteroliga att lyssna på i min ensamhet, nästa vecka.


Jag önskar alla en jättetrevlig fredagskväll och senare när det är dags:


 /Julia



Av Julia - 10 juli 2009 14:54


 


...en gång läst en ung kvinnas blogg om hetsätning. Det är hårresande, skrämmande läsning.

Hon räknar kalorier maniskt under dagen... lever på dietläsk och tuggummi, för att sedan falla igenom och misslyckas när kvällen kommer. Vräker då i sig massor med mat och sedan går hon och försöker att få upp allt igen och tillägger att "hoppas att mamma och pappa inget märker".


Jag blir så ledsen när jag läser hur unga kvinnor misshandlar sig själva.


Ledsen över att ingen förstår deras rop på hjälp.

För jag tror att det är lite vad ätstörningen handlar om.

Ett rop på hjälp.

Att omgivningen ska förstå att de mår jättedåligt.


Dessa unga människor klarar inte av att ensamma ta sig ur problemet, de måste få hjälp. Framför allt att någon i deras närhet ser problemet, upptäcker deras ätstörning som egentligen bottnar i något helt annat.


 /Julia

Av Julia - 10 juli 2009 11:19


 


...himmel så det blåser ute. Träden vajjar ordentligt i vinbyarna. Hoppas att karten inte blåser av...  


 

Det är kallt också bara 16,3 än och ingen sol. Bara mörka moln. Hoppas att de blåser förbi snabbt. Vore roligt med lite solsken. snart är det lunchdags.

Jag äter nog uppgårdagens överblivna pannkakor. Idag ska jag ha keso blandad med lite gräddfil och några russin som fyllning i dem. Jag gjorde inte många me de räckte till lunch igår och resten idag.


Till middag blir det nåt gott tillsammans med maken. Kanske ungstekt falukorv med lök och ost till det potatis till maken och stuvad vitkål till mig. Ja, vi får se...


 /Julia

Av Julia - 10 juli 2009 06:42


 


...världen till denna mulna fredag. Temperaturen är blygsamma 13,7 grader ute och det blåser ordentligt.


Idag blir en vilodag för min del... Jag har träningsvärk efter gårdagens pannkaksbravader, men det var absolut värt dagens "plåga". Jag kommer bara att göra mina uppmjukande övningar, en del är ju redan gjord. Jag kommer definitivt inte att bara stå stilla idag, utan gå omkring lite med min bock-käpp.


Nu är det dags för frukost, nybryggt thé och rostad fullkornsbröd med ost.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards