Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Julia - 3 juli 2009 19:40



...åskvädret blev det inte mycket bättre. Fortfarande varmt och kvalmigt.

Det spås mera regn till natten, vi får se om det blir bättre då. Jag hoppas att få sova bättre än natten till idag i alla fall.


Kvällens underhållning blev:

Jag gillade bonusmaterialet bäst, där efterlevande till katastrofens offer intervjuades.


Efter filmen är det dags att räta ut kroppen och få en god natts sömn.


/Julia

Av Julia - 3 juli 2009 11:06


 


...äntligen kom det. Det välsignade regnet med dunder och brak... Himmel vilket åskväder det var . När jag hörde första mullret loggade jag ur nätet genast.

Jag surfar ju trådlöst, så det är onödigt att utmana ödet även om åskan var en bra bit bort.


Min bok kan jag ju lyssna på ändå. Lösa korsord går ju också bra. Det är lite synd om min kompis som jag chattade med. Hon är också rullstolsbunden, men brukar ha assistenter, inte idag dock och nu har hon inte mig heller att ”prata” med.

Eftersom hon är åskrädd så förstår hon att jag loggade ur genast.


Mullret kom allt närmare och nu såg jag även blixtar och regnet smattrar mot marken. Ja, maken slipper att vattna när han kommer i eftermiddag... skönt för honom.


Han lär nog bli lite våt om fötterna under sin promenad genom skogen från bussen antar jag. Beror väl på hur mycket regn som kommer.


Snart är det dags att fundera på min lunch. Jag tror att det blir isbergssallad med purjolök, körsbärstomater, champinjoner och en bit fetaost. Jag har nog några oliver att ha i också... till det bara en enkel vinegrett och brödkrutonger. Det blir säkert jättegott.



/Julia

Av Julia - 3 juli 2009 08:30



...théet Augusta smakade minnst lika gott som dess doft utlovade. Mycket fruktigt. Toppen helt enkelt.


Nu ska jag sätta mig vid mitt korsord och lyssna på Liza Marklunds bok En plats i solen. Vädret är för övrigt mulet och kvavt... vi får kanske lite regn i alla fall.


 /Julia

Av Julia - 3 juli 2009 07:00



...till en härlig fredagsmorgon.

Idag märker jag att det var en jobbig dag igår. Att jag gjorde en del ovana rörelser hos doktorn   jag har träningsvärk som attan, men det är en positiv värk trots allt och det går över.


Inatt sov jag uruselt. Det var för varmt och jag somnade inte förrän vid 11 tiden. Jag sov oroligt och vaknade flera gånger. Jag är inte lika pigg som jag brukar vara efter en natts god sömn. Det blir till att vila en stund på dan.


Men som vanligt frukost allra först. Vi hittade ett nytt thé igår som verkar mycket god Augusta heter den och finns nog på fler ICA butiker som säljer thé i lösvikt.


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards