Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Julia - 23 juli 2009 19:26



...min kvällsrunda bland mina vänners bloggar, undrar vad dom har hittat på denna ganska dystra torsdag. Jag har haft ca 30 minuters solsken, men inget regn (än).


Jag undrar om Aamor ser ut så här när han sitter vid datorn

Jag vet, gubben att vovven på bilden inte är nån Shih Tzu men jag hittade ingen bild med en av rätt ras.

Hoppas att du gillar bilden i alla fall. Jag tycker att den är rätt söt.


Nu ska jag roa mig med era underhållande bloggar för att sedan önska mina vänner:

 /Julia

Av Julia - 23 juli 2009 17:57



...har äntligen fått skissen på sin älskade hund som hon ska ha som tatuering. Jag tycker att hon är jättemodig som vågar. Jag skulle vilja ha en pytteliten katt nån stans, men jag törs inte... jag hatar nålar... och fegar ut för jag tror att det gör ont.

För mig räcker det mer än väl att kolla mitt blodsocker varje dag.Jag har fått ny blodsockermätare sist jag var hos doktorn och nya lancetter (nålar), dom är supertunna och jag ställer in hur djupt de ska gå. Jag har jätte tunn hud på fingertopparna så typ bebisdjup är nog för den bloddroppen jag behöver. Eftersom dessa inte går så djupt, gör det mindre ont och jag blöder inte efteråt, som jag gjorde med dom gamla, Skönt.


Så kompis! Lycka till imorrn. Jag ska tänka på dig jättemycket!!!



/Julia


Av Julia - 23 juli 2009 14:24



...lite för att inte har varit speciellt nåbar hittills under dagen. Jag har gjort en massa annat. Städat lite... inte enkelt när man sitter i rullstol, det gäller att hitta nya lösningar   till gamla  uppgifter. Att dammsuga är uteslutet, så jag sopar med borste som har lång skaft, liksom sopskyffeln.


Det fungerar bra och rent blir det även om det tar längre tid.

Damma går också bra om sakerna inte sitter för högt. Vissa hyllor når jag inte, så liiiite blir kvar till maken att ta hand om imorrn. 

Nu är det gjort, allt jag når i alla fall.

Ska be maken att torka golven på lördag, det gör han säkert när jag har gjort allt det andra.

Nu ska jag dricka en kopp thé och titta på några avsnitt av På heder och samvete i lugn och ro.


 /Julia

Av Julia - 23 juli 2009 07:08



...bloggvänner. Torsdag med växlande molnighet och 17,2 grader varmt.


En skön sommarmorgon hittills. Men det är varning för regn lite här och var i landet. På Västkusten och Skåne är det till och med risk för åska.


Jag håller tummarna för min bästis som bor i Skåne nära havet att hon slipper åskrädd som hon är.


Dagen kommer jag att ägna åt träning, träning och träning. Jag är fortfarande stel i min trasiga vänstra sida och den behöver mjukas upp. Annars har jag sovit jättebra inatt. Somnade nästan genast och vaknade strax före 7. Härligt. Återkommer!


 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards