Hjulia, huller om buller

Alla inlägg under juli 2009

Av Julia - 23 juli 2009 14:24



...lite för att inte har varit speciellt nåbar hittills under dagen. Jag har gjort en massa annat. Städat lite... inte enkelt när man sitter i rullstol, det gäller att hitta nya lösningar   till gamla  uppgifter. Att dammsuga är uteslutet, så jag sopar med borste som har lång skaft, liksom sopskyffeln.


Det fungerar bra och rent blir det även om det tar längre tid.

Damma går också bra om sakerna inte sitter för högt. Vissa hyllor når jag inte, så liiiite blir kvar till maken att ta hand om imorrn. 

Nu är det gjort, allt jag når i alla fall.

Ska be maken att torka golven på lördag, det gör han säkert när jag har gjort allt det andra.

Nu ska jag dricka en kopp thé och titta på några avsnitt av På heder och samvete i lugn och ro.


 /Julia

Av Julia - 23 juli 2009 07:08



...bloggvänner. Torsdag med växlande molnighet och 17,2 grader varmt.


En skön sommarmorgon hittills. Men det är varning för regn lite här och var i landet. På Västkusten och Skåne är det till och med risk för åska.


Jag håller tummarna för min bästis som bor i Skåne nära havet att hon slipper åskrädd som hon är.


Dagen kommer jag att ägna åt träning, träning och träning. Jag är fortfarande stel i min trasiga vänstra sida och den behöver mjukas upp. Annars har jag sovit jättebra inatt. Somnade nästan genast och vaknade strax före 7. Härligt. Återkommer!


 /Julia

Av Julia - 22 juli 2009 20:45



...jag skulle gå i säng senast klockan 8 idag. Jag behöver ju komma i säng i tid för en gångs skull... Ändå går/rullar jag omkring och skrotar tills nu... Men nu är det raka spåret i bingen!


  /Julia


Av Julia - 22 juli 2009 17:25


 


Hur jag hamnade hos matte å husse i början av april 2002!


Min matte, hon hade en nätkompis, som berättade om att brorsans katt hade fått 5 ungar och undrade om hon visste nån som ville adoptera en av dem.

Matte var intresserad och bad om fotografier på kattungarna om det fanns några. Det gjorde det och matte fick ett gäng bilder på mig och mina syskon.

Både hon och husse blev "störtförälskade" i lilla mig.


Hon svarade att han skulle börja kalla mig för Amanda genast.


Hans svar kom snabbt, visst men tänk om jag var en kille.

Matte skrev tillbaks att DET vore ett smärre mirakel med mina färger.


Efter några veckor kom hon och hämtade mig. Jag bodde med min mamma och syskon och husse långt ute på vischan halvvägs till Gävle.

Hon hjälpte till och talade om  för gamla husse vilka av oss som var killar och vilka var flickor. Han fick döpa om nästan hela gänget *fniss*.


Sen fick jag åka transportbur och bil för första gången i mitt liv. Matte pratade med mig och höll tassen lite, men bilen brummade så skönt att jag somnade och sov hela vägen hem.

Där fick jag träffa Smulan, tant Skrållan-Morran och farbror Plutten. En mysig gammal kattfarbror som vandrar bortom regnbågen sen länge.


Efter bara nån dag stoppades Smulan i en bur och jag i en annan... Jag skrek och ville ut. Inte ville jag tillbaka mamma heller .


 Jag VILLE vara hos mina nya vänner, matte och husse.


Jag fick åka bil igen. Färden varade inte alls länge och jag gjorde stora ögon.

Vi var på landet. Jag lärde mig snabbt att forcera kattluckan för att komma ut till rastgården. Det var bara att följa Smulan å se hur hon gjorde.


Sen dess har jag, Smulan och matte bott här i stugan på heltid. Husse kommer till oss varje helg.

Vi trivs och mår bra, kommer och går som det behagar oss.



  /Amanda-Bus

Av Julia - 22 juli 2009 14:16



...ätit och läst bloggar. Jag har ju mina bloggvänner och hittar nya bloggare som är otroligt fängslande.

En av mina absoluta favoriter är Aamor en busig liten Shih Tzu kille på 10 månader. Han är duktig på att hitta på bus. Kul idé av hans matte att blogga i hans namn.


Jag har funderat på att låta mina katter komma till tals i nån blogg, men har inte bestämt mig än. Jag får fila lite på det. 

Ska tjerna komma till tals? Vad tycker ni? Berätta... 

Här är dom, mattes (p)älsklingar! 


 /Julia

Av Julia - 22 juli 2009 11:36



...dagar definitivt. Är stel fortfarande trots lite träning. Har nog nån infektion i kroppen, jag börjar bli lite snuvig.

Jag har annars inte gjort nåt alls idag . Inte ens loggat in på chatten och "pratat" med min bästis, vilket jag har lite dåligt samvete för... Lovar bättring på eftermiddan!!!Bara lyssnat på bok. Är egentligen ... Nu ska jag äta lite lunch. Det blir yoghurt med flingor och banan och en hård ostmacka till. Till efterrätt har jag fortfarande hallon kvar att mumsa på.


 /Julia

Av Julia - 22 juli 2009 07:28


 

...Jag ska definitivt inte vara uppe till 11. Jag vaknade mörbultad, hoppknycklad och stel. Det gjorde ont att räta ut kroppen och stå på benen, men med lite uppmjukande övningar har det lättat lite. men ont gör det. Jag sover mycket hårdare när jag är riktigt trött och oftast i fosterställning. Min trasiga vänstersida behöver en rejäl  genomkörare då.


Orsaken till att jag var uppe så länge är en viss engelsk deckarserie som jag tycker mycket om. Igår visades sista avsnittet av Morden i Midsomer för den här gången. Trist...    Förhoppningsvis åtekommer serien med fler avsnitt.


Nu är det hög tid för frukost och morgonens medicindos. Alltså thé och fullkornsrost. Återkommer!


 /Julia

Av Julia - 21 juli 2009 16:32



...ljusna lite. Ingen sol dock, men det regnar innte just nu. Nedräkningen till kvällens höjdpunk har börjat  ... knappt 4½ timme kvar!


Klockan 21:00 skall CDI Tom Barnaby åter

rädda Midsomer från bovar och mördare.


Avsnitten brukar innehålla i regel 3 dödsoffer, men oftast bara en mördare men DCI Barnaby och hans partner Sgt Jones fångar och låser in den skyldige, utan prut.

Jag kommer att sakna dem nu när SVT inte sänder fler avsnitt den här gången. Jag hoppas på att dottern Cully dyker upp, jag har saknat henne...


/Julia


Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards