Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Godmorgon milda torsdag...

Av Julia - 3 februari 2011 08:15


 


...termometern visar +6,3 grader. Det börjar bildas vattenpölar i makens fotspår utanför i den djupa snön. Det kommer kanske nån bild senare på dagen.


Vi har sovit gott, jag somnade till min bok igår och den gick hela natten, Vilken tur att jag vet var jag började när jag gick och la mig, för jag måste börja om därifrån idag. Jag var trött och somnade snabbt  .


Det finns en liten nackdel med dessa böcker. Spåren är runt 20-30 minuter långa, inte runt 5 minuter som jag är van vid. Vilket innebär att jag får ibland en repris av nästan hela spåret när jag flyttar CDn på kvällen till sovrummet. Med mina enkla CD-spelare kan jag inte börja mitt i ett spår, men det gör absolut ingenting, det gör jag gärna.


Jag har ju sträck-lyssnat denna vecka, därför hunnit med de 3 första böckerna nästan. Jag har CD 2 kvar av bok 3. Jag kommer att fortsätta med det, jag är ju ivrig och vill höra alla, men sedan kommer jag att ta det lugnt och lyssna om dem, speciellt mina favorit avsnitt. Jag har flera i varje bok. 


Idag spår meteorologerna regn, hoppas att de har rätt och om det kommer nederbörd blir det verkligen i form av regn och inte snö, men det visar sig väl.

Nu har mitt thé dragit färdigt, bäst att fixa mackorna till och äta frukost.



   /Julia

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

3 februari 2011 18:32

Kanske dags för matte att byta till ljudbok för matte också, hon brukar låta så konstigt när hon får boken på näsan..Forsätter det så här så är det snart vår :-). Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards