Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Julia - 7 februari 2011 17:58
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Julia - 7 februari 2011 14:17


  


,,,matte mår bättre nu. Hon snubblade nästan på mig igår kväll, när jag skulle smita mellan hennes fötter... Tur att hon inta hade hunnit så långt från rullstolen utan kunde sätta sig igen.

Vi vet att vi inte får busa runt hennes ben när hon står upp, tänk om hon ramlar *rodnar* men ibland har jag lite bråttom just då  hon står upp och ska till att gå *skäms*.

Hon smög in i sovrummet med kameran och tog kort

   utan att jag märkte nåt...

Typiskt att hon ska ta bilder då jag gosar ner mig i hennes säng... Jag älskar ligga under filten eller täcket. Varmt och mysigt.


"Vädergubben" i TVn ljugde när han lovade sol idag, för det är grått med massor med moln på himlen *fräs*. Dumma gubbe!!!


Nu ska jag kolla vad matte ska ha till sitt thé, jag hör nog pysmonstret jobba! Hoppas att det blir nåt gott, till exempel smörgås med rökt kalkon... MUMS!


   /Amanda-Bus

Av Julia - 7 februari 2011 08:30


  


...ingen rolig morgon alls. Jag har mer ont än vanligt idag, i ryggen är det värst. 

Jag har övningar för ryggen, både liggande och sittande, men just nu gör det för ont att göra dem. Jag har precis tagit en lite starkare värktablett, när den har gjort sitt kommer jag att göra övningarna, hoppas att det blir bättre efteråt.


Det är besvärligt, för jag måste gå några steg dit jag inte kommer med rullstolen. Badrummet till exempel, jag måste ställa rullstolen utanför och gå in. Min morgondusch får vänta till senare, just nu är jag glad att jag klarar att gå på toa.

Äsch det blir bättre senare på dagen. Ingen idé att gnälla, det hjälper tyvärr inte.


Jag kommer att lyssna vidare på min bok. Jag har kommit drygt halvvägs i serien om Ayla. Jag har ca 2-3 timmar kvar på bok 3. Sedan ytterligare 2 lååånga böcker att lyssna på. Maken var rätt så glad att han slapp lyssna på engelska i helgen.

Då lyssnade vi på en rolig bok ev en rolig kvinna    hon läser sin bok själv.

Det är alltid speciellt med författaruppläsninga. Vi får höra exakt så som författaren har avsett, betoningar rå "rätta" ställen.

Vi har många böcker där författarna själva läser sina böcker. Underbart, sedan har vi självklart favoriter bland de skådesspelare som läser in böcker. Katarina Ewerlöv (läser bl a Liza Marlund), Tomas Bolme (läser Hamiltonserien) och Torsten Wahlund (läser många bra deckare) )är bara tre av dem, de är enastående duktiga på att läsa in böcker.


Nu ska ja äta frukost, théet är klart och det är bara att rosta brödet.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards