Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Julia - 13 februari 2011 14:15


  


...det är en strålande vinterdag igen. Solen skiner för allt vad den är värd och temperaturen ligger på -3,3grader.

Maken har gett sig iväg efter lunch. Han har ju en bra bit att gå till bussen. Hoppas att det är lättare än i fredags. Nu är det i alla fall soligt och inte mörkt.


   Så här fint är det ute nu.

Stigen i snön är makens fotspår till komposttunnan. den används flitigt året om.

Där slänger vi allt som går att kompostera. Det blir fin mull av gamla matrester. Det blir mumma på potatislandet så småningom. 


Jag sitter och lyssnar på den sista boken (hittills, en ny kommer någongång i mars) om Ayla, The Shelters of Stone (Nionde Grottan på Svenska), det kommer att ta några dagar eftersom den är 33 timmar och 19 minuter lång. 

Även om jag vet hur det går är det roligt att få höra boken på originalspråket. Jag är bra på engelska och jag har inga problem med stt förstå texten. Sandra Burr som läser alla böckerna gör det mycket bra och har en behaglig röst som man kan lyssna länge på.


Hoppas att mina vänner också har en fin söndag!


   /Julia

Av Julia - 13 februari 2011 08:00


  

...idag är det kallt ute. termometern visar -11,3 grader   . Solen har inte visat sig än, men det är lite molnigt ute än, så den kommer kanske senare.


Jag smög upp tyst som vanligt, maken var nog mycket trött igår kväll. Han somnade genast han kom i säng. Jag tror inte att han hann höra de första meningarna av boken    vi lyssnade på. 


Jag har satt på théet, jag måste äta till min morgonmedicin. Jag äter frukost vid 8-tiden varje morgon då jag mäter mitt blodsocker och tar mina piller.

Han får vakna när han har sovit klart. Idag har jag ingen sällskap alls av Smulan och Amanda, de stannade hos husse i min varma säng. Finns inget bättre än den precis när jag stiger upp. De älskar att gosa ner sig där på morgonen.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards