Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 22 februari 2011

Av Julia - 22 februari 2011 08:45


  


...temperaturen har åter sjunkit, idag är det -13,7 grader utanför fönstret. Att det var måndag igår märktes.


Först märkte jag att min vanliga sladdlösa telefon hade gett upp. Den laddar inte och jag vet inte vad detta beror på, den funkade på söndagen. Jag brukar ha den till hands vid 11-tiden då maken ringer.

Min mobil ringde och en lätt stressad make i andra änden frågade om det hade hänt nåt. Inget annat att telefonen strejkar, men varför fungerade inte den på väggen??? Den borde ha ringt tyckte han. Mobilen var hans nästa försök och när jag talade om att det verkar vara den trådlösa som har gett upp och jag mår bra, drog han en lättnades suck.


Nu började jag undersöka saken, den trådlösa fick vara för den kunde jag inte göra nåt åt då sladdarna finns under bordet, men varför ringde inte den på väggen??? Bara för att jag stängde av ljudet på den för jätte länge sen och har glömt bort det.

Nu är ordningen återställd, det vill säga att väggtelefonen ringer igen.


I morse gick "pennan" jag sticker mig i fingret med sönder, fjädern la av. Vilken tur att jag hade kvar "blåa svampar" sen jag låg på sjukhus. Jag fick med mig såna när jag hade permission. Så jag ringde min distriktssköterska och talade med henne. Jag behöver fler mätstickor också, hon har lovat att beställa det jag behöver åt mig.

   Den trasiga pennan och bredvid svampen.

Jag behöver dem när jag mäter mitt blodsocker varje morgon. Tur att jag har svampar så de räcker tills jag får ny penna och lansetter. 


Hoppas att ni slapp trasiga grejer, när saker går sönder sker det alltid i serier... undrar vad som ska lägga av här näst. Det brukar vara tre i taget...


   /Julia 

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards