Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Julia - 31 juli 2010 17:29


  


...vädret har bättrat på sig, nu skiner solen och det är runt 20 grader, men det blåser fortfarande.


Jag var ute på nätet och tittade på en kul kak-bak sida och hittade en rolig bild, som jag inte kan låtabli att visa.

   Jag önskar att jag kunde baka en sån här fin kaka, men det är nog bara drömmar. Jag kan ju inte använda min vänstra hand till fullo och här behövs verkligen båda händerna till att baka och dekorera!


Vi har vilat och sovit nån timme mitt på dan. Jag vaknade ½5 och kunde inte somna om, så det var välbehövligt. Vi har precis ätit, stekt fläskkarré med sallad. Jätte gott. Till efterrätt får det bli var sin glass.


Ha en fortsatt trevlig lördag!

    /Julia

Av Julia - 31 juli 2010 08:00


  


...mulet, uppehåll och termometrn visar 16,8 just nu.


Igår åkte vi till vårt närmaste köpcentrum för att handla lite. Vi var på apoteket först. Sedan i mataffären. Vi skulle inte ha så mycket, men lyckades göra av med en tusenlapp ändå. Det blev tre jättepåsar med mat och liiite godis. Vi köpte godis till Smulan och Amanda också. Lite tuggisar som är bra för tänderna och nåt för hårbollarna. Båda gillade gottet, annars är inte Amanda så mycket för kattgodis. Smulan däremot äter det gärna , därför var det extra roligt att Amanda också ville ha.


Vi ska inte göra många knop idag, det blåser upp allt mer och det blir säkert regn också.  Maken får nog plocka av krusbären, det som Bambi inte åt upp.


Bildbevis på Bambi.

   Bilden är lite dålig, den är tagen genom fönstret, men nog syns hon.

Vi har rådjur ofta i trädgården vår och höst, men inte direkt på sommaren, men hon lät sig väl smaka. Förhoppningsvis har hon inte ätit upp alla krusbär, för dem tänkte jag göra sylt av.


Nu ska jag sätta på lite thé åt oss, jag tyckte att det hördes ljud i från sovrummet. Lät lite som om maken är vaken.


   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards