Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Julia - 19 juli 2010 19:44


  

Jag, Amanda, som liten i rastgården.


Matte var urtråkig idag. Hela dagen satt hon som vanligt framför datorn och läste... och läste... och läste...


Katten Sippo's blogg 


En stilig kattpojke som berättar om livet med sin husse och "lillebror" Snuffe. En mycket underhållande blogg som hon varmt rekomenderar. Bloggen börjar i augusti 2008,  så det är en del inlägg att läsa. Hon slutade med augusti 2009 för idag, men kommer att läsa resten imorrn. Sippo har många filmsnuttar och på en del jamar han och Snuffe. Inte 17 går de att få ur apparaten så vi kunde leka lite.

T R Å K I G T ! ! !


Jag har försökt att fånga hennes uppmärksamhet med en massa bus, men inget hjälpte. Nu har hon i alla fall lovat att hon ska leka med oss och stänga av datorn.


Mjauis! / från en bussugen Amanda

Av Julia - 19 juli 2010 07:45


  

...växlande molnighet och runt 20 grader. Riktigt behagligt med andra ord. Gårdagen gick fort, fast vi inte gjorde nåt speciellt. Vi bara njöt av varandras sällskap, var ute mycket, pratade med grannar och plockade efterrätt.

Hallonen börjar mogna.

  

Krusbären är på gång också, liksom vinbären. 

Vi kommer att få massor med äpplen, men plommonträden och päronträden vilar i år. Våra fruktträd vilar i intervaller. Vartannat år är det mycket plommon och päron, året efter är det mycket äpplen.

Praktiskt, för vi får rikligt med frukt på våra träd och skulle få svårt att ta hand om skörden om det var mycket av allt på en gång. 


Idag ska jag inte göra mycket, min dagliga träning och lite städning. Spela mina spel på fejjan och läsa bloggar. Jag hittade en kattblogg som är jätterolig.


Att hitta bloggar är kul, man fastnar för nåt intressant på startsidan, tittar, läser och hittar nåt spännande länk, går vidare. Så kan man hitta många roliga bloggar.


Men först är det hög tid för lite mat.

    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards