Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 juli 2010

Av Julia - 11 juli 2010 11:46


  


...annat än på västkusten. Här spås det runt 30 grader i flera dagar till. PUST...

Jag skulle dansa regndans om jag kunde eller det hjälpte   , men det gör ju inte det. 


Dagens första dusch och hårtvätt är avklarad och jag är fräsch som en nyponros. Känns faktiskt precis så skönt som jag hoppades, så länge det nu varar.


Förhoppningsvis blåser det upp lite, träden har börjat röra på sig lite nu.

Lite hoppfullt i alla fall.


Ha en trevlig söndag! /Julia

Av Julia - 11 juli 2010 02:45


  


...och termometern visar 23,2 grader redan. Jag trodde att det skulle bli lika svalt inatt som det var natten till igår, men inte då. Luften stog i stort sett stilla, Inte det minsta lilla vindpust rörde gardinerna i det så kallade korsdraget. Så min sömn var inte speciellt god inatt. Svettig och varm kan jag inte sova, trots en svalkande dusch strax innan vi la oss.

Maken är beundransvärd. Han låg i sängen som gud skapade honom och somnade på 5 minuter. Visserligen lyssnade vi på bok, som vi alltid gör, men jag hade mycket svårt att somna.


I denna hetta duschar jag 2-3 gånger dagligen, bara för at svalka av mig, men efter bara en lite stund är man ju lika varm och svettig igen.


Det utlovade regnet har inte kommit. Troligen blir det inget av det idag heller, tyvärr. Det finns bara höga vita tussar av moln på himlen, men luften har börjat röra på sig. Trädens tunnaste grenar rör sig en aning. Jag undrar när det blir lite svalare. På nätterna i alla fall.

Det var säkert över 20 grader inatt också. Ännu en tropisk natt, obegripligt att temperaturen kan hålla sig över 20 sträcket även nattetid.


Äsch nu ska jag inte gnälla mer om värmen just nu.

Jag ska stoppa i en DVD lite tyst, Jag tror att jag väljer   fixa théet och äta lite. Låta gubben vakna när han har sovit klart. 


  

 /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards