Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Julia - 10 juli 2010 13:47


  


...min utmärkta idé var inte så lysande när allt kom omkring. Den gick helt enkelt inte att genomföra, så det får vara öppet på gavlarna. 

Nätfönstret i sovrummet

   och bakom datorn

   Det blir säkert bättre, på nätterna om inte annat.


Det finns ett myggnät närmast inåt, men för säkerhets skull är det ett kraftig stålnät på utsidan (samma nät som finns ute på verandan) om nån av tjejerna skulle få för sig att klättra i det. Så här hålls alla insekter på rätt sida om fönstret... på utsidan! Jag är inte speciellt förtjust i att ha dem inne. Getingar är till och med farliga för mig, jag är allergisk emot dem.


Solen kommer och går, det börjar blåsa upp allt mer, men inga regnmoln syns ännu. Förhoppningsvis kommer regnet. Det är ganska kvavt nu.

Regn behövs verkligen och inte så lite heller. Det är jätte torrt nu, det såg vi när vi var ute en sväng. Marken har till och med spruckit av torkan och det dammar mycket från gångvägarna.


    /Julia

Av Julia - 10 juli 2010 08:16


  


...åter en solig och varm morgon, men inatt sov vi jätte skönt. Maken har satt in ett nätfönster till, så nu är det vidöppet på båda gavlarna i huset. Luftgenomströmmningen under natten var optimal och huset kyldes ner under natten. Just nu är det 21,1 grader inne och 22,3 grader ute.


Nu gäller att behålla svalkan inomhus.


Min idé är att flytta nätfönstret från gaveln bakom datorn (där solen gassar från ca 13-19 varje dag) till ett av fönstren på verandan istället idag, för solen skiner inte in genom fönstret där, den står för högt och under de varmaste timmarna kan man dra ner rullgardinet på den sidan också. Vi får se vad maken tycker om min lösning. Just nu är det härligt svalt i alla fall.


Maken tog en promenad till badrummet nyss, men han gick nog i sömnen   för jag fick bara lite mummel tillbaka på mitt "god morgon älskling".  Han stapplade tillbaka till sängen igen, det är honom väl unt, på helgerna ska han få sova ut.


Jag har fixat thé och en macka till mig. Jag måste ju få i mig nåt till min medicin.


    /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards