Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Julia - 9 maj 2011 09:45




...vädret är strålande  termometern visar 15,7 grader redan. Det ser lovande ut för att öppna mot verandan senare på dagen.   Jag vet att Smulan och Amanda kommer att uppskatta det. Jag också, jag får huset ordentligt genomvädrat. 


Idag har jag bara mina vanliga måsten, träningen och jamisarnas busstund. Just nu sover dom, så jag väntar till de vill ha min uppmärksamhet och själva vill busa. Det gillar dom mest, de kommer med nån leksak som de vill att jag ska kasta iväg eller som Smulan, när hon tigger om att få jaga torrisar. Det är bland det roligaste hon vet. 

Jag kastar i väg dem en i taget och hon föser den runt på golvet en stund innan hon äter upp den och väntar på att jag ska kasta fler. Det är altid jag som ledsnar först. 


Jag undrar om inte Zirocco med matte och husse åkte hem igår kväll. Jag har inte sett dem ute än, inte hört honom bjäbba med matte eller pippisarna som han brukar på morgonen.

Han och matte kommer säkert tillbaka snart igen, matte har gått i pension och trivs att vara här ute med Zirocco och påta vidare i sina rabatter. Jag funderar när eller om deras trädgård någonsin blir klar  .

Det har gjort om trädgården fullständigt sedan de köpte den för 2 år sen.

Hon har "gröna fingrar" och gillar att fixa och dona med plantorna. Jag undrar om de har sått nåt "ätbart" också eller om det bara är prydnad alltsammans. Det lär väl visa sig senare framåt sensommaren.


Våra buskar och träd har klarat vintern mycket bra och allt grönskar så smått. Både vinbärsbuskarna och hallonen har slagit ut.  Snart har löven på fruktträden blivit så stora att de skymmer och ger skugga runt huset. Skönt, för det blir något svalare tack vare träden på högsommaren.


/Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards