Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Julia - 10 maj 2011 14:30




...termometern visar 26,3 grader i skuggan!!!  Otroligt! Naturen formligen exploderar. Löven på träden växer så det nästan syns för blotta ögat. Det som igår bara var lite skir grönska med början till löv är idag bra mycket större. Snart kommer blommorna att slå ut på dem som kommer att bära frukt iår.


Det kom 2 killar med mitt nya larm.

   Den är mycket mindre än den förra och den kommer maken att kunna motera där väggtelefonen satt tidigare.


Vi har provat den, först när jag trycker syns en livboj, sedan en kul leksakstelefon och efter det en vänlig dam i andra änden som frågar vad som de kan hjälpa mig med. Inget denna gång, men nu vet jag att den fungerar.

Nu kan jag återgå till mina vanliga rutiner igen. Jag behöver bara trycka på en knapp och hjälpen kommer om jag behöver nån. 

Det är en enorm trygghet, bara att veta att jag får hjälp om jag behöver. Visserligen hoppas jag att jag inte kommer att behöva nån, men i alla fall.


Amanda uppskattade besöket, två  nya 2-benta som kliade henne bakom örat, medan Smulan gick ut i rastgården för säkerhets skull.


Dörren mot verandan har stått på vid gavel sen 9-tiden i morse. Det gillar jamisarna skarpt efter den långa vintern. 

Sommaren kom så snabbt och visst ska det bli mer "normala" vårtemperaturer, men visst är det härligt med sol och värme igen!


Nu ska jag återgå till mina spel på fejjan, samtidigt som jag lyssnar på en bok .  Allt är som vanligt igen.


Vi måste åka till biblioteket på lördag och lämna igen de böcker jag har hemma och kanske låna ett gäng nya. Vi får se om de har några kvar på MP3-filer som jag inte har hört ännu. Annars får jag ta vanliga ljudböcker, även om de måste bytas efter 60-70 minuter De vanliga CD-skivorna är ju inte längre än så.


 /Julia     

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards