Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 26 maj 2011

Av Julia - 26 maj 2011 13:45




...Det värsta blåsten har gett med sig, men det blåser fortfarande lite. Solen kommer och går, leker gurragömma bland molnen.


Vi vaknade efter en lång och skön natt vid 7-tiden. Jag gick och la mig tidigt igår kväll och somnade nästan genast. Jag var så trött och att sova ut ordentligt kändes jätteskönt. Trots att efter just såna här sköna nätter vaknar jag stel och har lite ont i kroppen. Jag kryper gärna ihop under natten och det känns när jag rätar ut kroppen på morgonen, men med lite uppmjukande övningar kändes det bra igen.


Jag gjorde all min gymanastik i en följd efter frukost. Jag behövde inte dela upp den, som jag oftast gör. Jag har till och med vilat lite mitt på dagen och låg en timme. Inte sovit, men lyssnat på bok och gosat med Smulan och Amanda. De älskar när vi ligger i sängen och myser en stund mitt på dagen.


Nu har maken bara en arbetsdag kvar. Det är fredag igen imorrn. Tänk så fort veckorna går. 

Jag tycker att de mest består av fredag, söndag och plötsligt onsdag och sedan fredag igen.


Helgerna går dock väldigt fort. Denna helg ska vi inte ut på några änentyr. Inte åka någonstans alls, bara vara hemma och njuta.

De senaste helgerna som har gått har vi varit iväg någonstans varje lördag. Det ska bli skönt att vara hemma för omväxlings skull. Vi ska ta och promenera runt i "byn" och se vad grannarna har gjort med sina tomter. Vad nytt de har sått och planterat. Jag tror att de flesta är klara med "vårbruket".

Det roligaste är att se syrenerna blomma så här tidigt, de brukar inte slå ut förrän bara nån vecka före midsommar, men det är stora blomklasar på många. Vi har lila och vita. De doftar så gott. Synd att det inte kan sättas i vas, den håller knappt 1 dag äns, lika bra att de får vara kvar på buskarna då.


Nu ska jag ta ett var ute på fejjan ock spela lite. En daglig sysselsättning, med att odla och sköta om lite djur. Samtidigt som jag lyssnar på en bok.


Med andra ord är det precis som alla andra dagar, då vi är ensamma och maker jobbar, men imorrn är det fredag och han kommer. 


/Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards