Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Julia - 18 maj 2011 05:30




...det är tidigt! Jag väcktes av ett intensivt fågelkvitter och strålande sol, fjäderkottletterna lät mycket mer än vanligt och när skatorna gav sig in i debatten (?) var det kört. Jag var bara tvungen att besöka badrummet och det var lika bra att gå upp.

Jag kände inte för att lägga mig igen, inte just nu i alla fall. Kanske om några timmar.


Vi fick ett par rejäla åskskurar igår kväll. Jag vet flera vänner vars modem har gått sönder vid åskväder, så det första jag gör är att logga ur genast vid första mullret.


Vi lekte "jaga och mörda" torrisar en lång stund till Smulans förtjusning. Till och med Amanda deltog i leken. Jag kastar iväg dem en i taget och katterna jagar torrisarna och spelar tassboll med dem innan de äter upp dem. De har så roligt!


Jag spelade lite pasians och lyssnade på bok fram till halv åtta och tyckte att det var lika bra att göra kväll när jag ändå inte kunde leka vidare på nätet eftersom åskan inte ville ge med sig.


Tog en skön dusch och gick och la mig tidigt. Somnade nästan genast och har nog sovit 7 timmar i streck. Jag känner mig rätt så pigg och vet att jag inte kan somna om just nu. Jag sov ju middag igår mitt på dagen också. Sov säkert 1-1½ timme då. Jätteskönt! 


Jag ska nog fortsätta att vila en stund mitt på dagen, men det blir sällan av. Jag gör så mycket och glömmer bort tiden och klockan flyger i väg. Ingen idé att lägga sig när klockan har blivit framåt fyra på eftermiddan, jag vill ju sova på natten också!


Ha en härlig onsdag, vänner. Halva veckan har ju gått när arbetsdagen är över! Helgen är en dag närmare  


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards