Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 11 maj 2011

Av Julia - 11 maj 2011 06:30




...vaknade tidigt av ett intensivt fågelkvitter utanför. Jag har sovit dåligt inatt på grund av att det var så varmt i sovrummet inatt. Jag hade velat öppna fönstret på vid gavel, men det var bara att glömma. En liten glipa blev det i alla fall.


Idag visar min termometer 7,4 grader och klockan är bara kvart över sex. 

Jag ska göra annorlunda idag mot igår. Jag ska öppna dörren mot verandan (ytterdörren) tidigt och stänga när det börjar bli varmt. Precis som jag gör på sommaren. Då bör det inte bli lika varmt inne för natten igen.


Visserligen är det tidigt, men jag känner att jag behöver äta lite. Lika bra att sätta igång och fixa min frukost. 

Thé och rostad bröd som vanligt, undrar vad jag vill ha på mina mackor och om vilket thé jag ska välja.

Det finns 4 olika thésorter att välja på. Jag tror att jag vill ha något somrigt med smak av exotiska frukter.

På mackorna blir det nog rökt kalkon på en och Lemon Curd på den andra med ost på båda.


Som ni har sett har typsnittet växlat de senaste dagarna. Det finns ju så många nya. Fast jag blir lite arg över alla fantasifulla namn som jag aldrig har hört talas om tidigare. Varför har de inte några "vanliga" typsnitt???

Mina favoriter finns inte bland dem som finns.

De är bland andra Papyrus, Kristen ITC, Lucida Calligraphy, Lucida Handwrithing eller Harlow Solid Italic: Det lär nog ta lite till innan jag är klar och är nöjd med utseendet på bloggen.

Berätta gärna vad ni tycker om den jag har valt för dagen. Är den lättläst eller har ni några bra tips bland typsnitten som finns? Jag har ägnat mycket tid åt att hitta nåt bra, kanske en ny favorit. Men nu ger jag upp för idag.


 /Julia  

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards