Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Hej vänner denna gråa onsdag...

Av Julia - 4 maj 2011 13:17




...det blåser och är ganska kyligt ute. Inte kul alls. Smulan och Amanda ligger i sängen och sover tätt tillsammans, som vanligt med andra ord.


Jag kände för att få skratta, vila öronen från mord och annat elände och satte i en bok som är garanterat roligt i min MP3-spelare.



Babben Larsson är så rolig! Bjuder på många goda skratt!


Träden runt om börjar få lite löv äntligen. Den första skira grönskan är så fin på våren. Det är små musöron på fruktträden också, snart blommar dom! Hoppas att vi får mycket plommon i år, Träden vilade förra året och de gav ingen frukt. Våra frukträd gör så. De ger rikligt med frukt vartannat år. Förra åter var det äppelträden som gav en riklig skörd.

Praktiskt att de är i "otakt", våra fruktträd. Gott om äpplen en sommar och gott om plommon den näst kommande. 

Maken ska rensa ogräs bland jordgubbsplantorna, så de kan växa sig stora och ge oss många goda gubbar till sommaren. Snart är det dags att byta plantorna och köpa nya. De har nog gjort sitt efter 7-8 år.


/Julia  

 
 
Dui och Deco

Dui och Deco

4 maj 2011 17:58

Det låter så härligt med all frukt och bär. Man längtar så efter sommaren. Utmärkt dag för lite skratt och förståss mys. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

 
Aamor

Aamor

4 maj 2011 20:04

Visst är det fint när träden slår ut. Det sa nästan pang hos oss och så var alla träden utslagna när det var varmt några dagar.
I morse stod tulpaner och andra blommor och nickade på hälften eftersom det varit minusgrader.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

4 maj 2011 22:46

Matte längtar redan efter Plommon säger hon :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

5 maj 2011 21:22

Jag brukar säga "Skratta, så blir du glad". Är man glad så skrattar man, men det fungerar tvärtom också - själva skrattandet gör en glad!
Vi skrattar väldigt mycket i vår familj, även om vi är nere för något. Det blir som en medicin mot deppigheten :-)
Så fiffigt av fruktträden att turas om - nästan så man tror att de har någon form av överenskommelse :-)
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Julia

6 maj 2011 07:14

Ja, vi funderade faktiskt också lite på det att träden turas om. På det här sättet har vi möjlighet att ta reda på frukten och göra nåt gott av dem. Äppelmos varvas med plommonsylt vartannat år ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards