Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 23 februari 2011

Godmorgon kalla onsdag

Av Julia - 23 februari 2011 08:00


 


...idag visar vår termometer -21,7 grader   . Tar kylan aldrig slut nån gång??? I England är det +11 grader!!!Himmel vad vi längtar efter plusgraderna, mer än vanligt faktiskt. De har låvats mildare = mindre minusgrader senare i veckan, undrar om de får rätt?

Visserligen har många skolbarn sportlov, men det räcker mer än väl med kyla och snö. Inte heller de njuter av lovet utomhus när det är så kallt. Innomhus är det behagligt, men att vara ute - nej tack.  


Jag minns en resa jag gjorde för länge sedan (1995) i början av april. Jag var i London i några grader, där blommade påskliljor och tulipaner i trädgårdarna, sedan åkte jag vidare till Chicago och hamnade i 1 dm snö i lågskor och 5 minusgrader. Gissa om jag blev förvånad över väderväxlingen, men som tur var åkte jag vidare efter 2 övernattningar till Los Angeles med tåg som tog mig 2½ minnesvärda dygn (Chicagoexpressen). Där var det som Svensk sommar, härligt.


Min dag kommer att gå som vanligt, jag spelar mina spel på fejjan, lyssnar på bok och kanske tittar på nån film. Jag får se hur det blir. Jag har ju inga måsten, så jag tar som det blir.


Smulan och Amanda ligger kvar på och i min slarvigt bäddade säng, som vanligt. Småfåglarna sover nog också, för jag ser inga. De kommer nog.

Solen däremot är på väg upp och skiner in genom badrums och sovrumsfönstret. Lite positivt är det i alla fall.


Nu har mitt thé dragit färdig, dags att göra några mackor och äta frukost.


   /Julia

 
 
Ingen bild

Margareta

23 februari 2011 10:41

Hej Hjulia jag har mailat en bild på den nästan klara stenkatten har det kommit fram?

Julia

23 februari 2011 13:30

Ja tack, hon är UNDERBAR, men ser lite ledsen ut.

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

23 februari 2011 11:55

Huvva så kallt ni har det !!!
Här var det bara -9 imorse :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Gunilla och Frasse

Gunilla och Frasse

23 februari 2011 17:00

Vilken resa du gjorde, blir så avundsjuk för jag har aldrig varit vare sig i England eller USA. Tur att slutmålet var det varmaste :-)
Är så trött på kylan och snön att jag svär ve och förbannelse över det vart jag går. Men nu har den nya snön börjat töa upp och det sägs att det ska bli ännu varmare nu i slutet av veckan.
Vi får hålla alla tassar och tummar att det blir så både hos er och hos oss!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

23 februari 2011 17:45

Vi överväger starkt att gå i idé nu. -22 här. Usch och fy. ha en bra dag! Nosbuff

http://duideco.blogspot.comeqkd

 
Aamor

Aamor

23 februari 2011 18:01

Nä det är för kallt, inte ens barnen vill vara ute och härja i sånt kallt väder.
Tror att fåglarna sitter och huttrar någonstans.
Vilka väderskiftningar det var på din resa, man kan ju inte packa ner för alltför mycket kläder och dylikt.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Findus, Isak och Rasmus

Findus, Isak och Rasmus

23 februari 2011 19:58

Det kändes att det kallt igen imorse. Nog skulle det vara välkommet med varmgrader och utslagna blommor. Tulpaner får vi nog bara se inomhus den närmsat tiden... :) Kurr och burr.

http://stationskatterna.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards