Hjulia, huller om buller

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

Godmorgon kalla onsdag...

Av Julia - 8 december 2010 08:45


  


...termometern har krypit ner till -8,3 grader  . Det är vindstilla och himlen är rosa i öster. Solen är på väg att vakna, vi lär få en fin vineter dag.


Gårdagens stress har hunnit i fatt mig, jag har sovit lite oroligt och vaknade flera gånger. Jag som aldrig har mardrömmar drömde inatt om att färdtjänsten åkte ifrån min man och lämnade mig mitt i den djupa snön i kylan sittandes i rullstolen alldeles ensam. Det var vidrigt... jag frös så jag skakade när jag vaknade, täcket hade glidit undan. På den ligger två nöjda missar och sover. De har riktigt gosat in sig, men de fick faktiskt flytta på sig och dela täcket med mig. Jag lade en filt på makens plats till dem att mysa in sig i. Så där lagom slarvigt som de älskar. De kom strax tillbaka och vi somnade om. Resten av natten sov vi gott alla tre. Lite ont har jag nu på morgonen, men det går över.


Brödet som vi bakade igår är jättegott, jag ska börja baka igen. Hittills har jag bara gjort deg till pizza ensam, men trots att jag brände mig lite igår så tänker jag göra det igen.

Jag kan ju programera den så brödet är klart lagom till maken kommer på fredag, då kan han hjälpa mig att stjälpa ur den när den är klar. Jag vet ju varför jag brände mig och nästa gång ska jag göra annorlunda. Ta i den heta  behållaren med större grytlappar. Eget bröd slår alla köpta, blir mycket godare.


Nu ska jag ta och äta frukost av mitt nya hembakade bröd. MUMS!


   /Julia

 
 
Nea

Nea

8 december 2010 16:34

Åh en bakmaskin. De säljer dem ganska billigt numer.

Är kanske något att fundera på om brödet blir så gott.

http://www.neathecat.se

Julia

8 december 2010 19:18

Vi skaffade vår första i slutet av 80-talet då de var nya... den här är väl vår fjärde nu. Vi har slitit ut tre hittills.

 
Aamor

Aamor

8 december 2010 18:06

Vilken hemsk dröm och speciellt efter era försök igår. Man sover så konstigt säger matte när man har mardrömmar, usch fy!
Hembakat bröd är mums och inga konstigheter i dom.
Hoppas du slipper bränna dig nästa gång för det gör ont och länge efter.

Kramizar & Vovisar

http://aamor.bloggplatsen.se

 
Dui och Deco

Dui och Deco

8 december 2010 19:13

Skönt med sällskap när man drömmer mardrömmar, även om de snott täcket! Nybakat är mums säger matte, grytvantar kanske kan vara bra? Matte tillhör dem som bränner sig ofta så hon brukar använda grytvantar och grytlappar. Nosbuff

http://duideco.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 24 december 2012 07:23

    Jag önskar er alla en trevlig Julafton!     /Julia med familj ...

Av Julia - 23 december 2012 16:47


  Jul-Hälsningar från Julia!   Vill ni hälsa på så finns vår nya blogg här: http://hjuliahullerombuller.blogspot.se/ ...

Av Julia - 24 augusti 2011 09:37


...jag tackar er alla som besöker min blogg fortfarande trots att jag har flyttat hit. Några kommer varje dag i alla fall  .    Men nu har jag en oerhört viktigt budskap!        Vi måste hjälpas åt igen! Sprid bannern med budskapet om ...

Av Julia - 29 maj 2011 08:34


    Jag har flyttat!!!   hit     Välkommen! Glön inte att uppdatera om du har mig i din länklista!   /Julia                           ...

Av Julia - 27 maj 2011 19:42

      Jag har efter lång övervägande bytt bloggplats till Blogger. Bloggen kommer i strort sätt se ut som vanligt, men på en ny adress. Jag provar ett tag i alla fall. De har alla de typsnitten jag vill ha och en massa annat kul.   Denna...

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Ovido - Quiz & Flashcards