Hjulia, huller om buller

Alla inlägg den 30 december 2010

Av Julia - 30 december 2010 19:45


   

...husse har rymmit! Han skulle till "stan" å kolla posten. Visst sa matte, du kan handla lite till imorrn och hon gav husse en lång lista när han ändå skulle iväg.

Vi har ju mat så det räcker i och för sig, men lite extra gottis kunde han köpa med sig.

Vi har bett matte att skriva vitfisk, räkor, hummer, dentisar och annat gott på lappen. Fast vi vet ju inte om hon har gjort det eller inte. Vi lär få se när husse kommer tillbaka imorrn. Matte tyckte att han kunde sova där så han slipper skogen i kväll i mörkret.


Vi har inte gjort många knop idag, det har varit så grått och dystert ute. Vi har mest myst antingen i soffan eller i vår mysiga igloo. Det blir lite trångt ibland men varmt och gosigt. Vi sover ju helst tillsammans, var det än blir. Soffan, igloon eller sängen, det kvittar.


Mjauis    /Amanda-Bus & Smulan

Av Julia - 30 december 2010 09:15


  


...termometern visar bara -0,7 grader ute. Jag gillar inte meteorologen som pratar om mer snö. Det räcker nu. Vi vill ha vår eller barmark. Bort med snön!!!


Jag har sovit gott inatt också, inte varit uppe och rantat alls. Jag har varit uppe en gång, men bara det.

Maken sover, så vi är uppe ensamma. Smulan och Amanda tittar på fjäderkottletterna i gavelfönstret som vanligt. Jag har TVn på lite tyst, min frukost är klar och väntar på mig. 

Jag gör som jag ofta gör, tar en tugga skriver några ord och tar en tugga till. Idag har jag en macka med en tunn skiva julskinka och en med lemoncurd och ost. Mums. Det är lika bra att jag slutar skriva innan jag kletar ner tangentbordet   

   /Julia

Presentation


Mina (p)älsklingar
Smulan sitter upp och Amanda ligger ner.

Klockan är:

Klicka på tassen på olika ställen å se vad som händer!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Dagens väder

MATA HAMSTERN! Klicka nånstans i bilden, så ramlar en matkula ner som den äter upp!

Fyrbenta vänner

Bloggvänner

Kattlek *fniss*

Fråga mig om du vill veta nåt :)

2 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tassa in å skriv en rad

Jag på "Fejjan"

Vänner som har hälsat på


Skapa flashcards